Späť


Modelovanie tvorby programu hodnotového manažmentu v podniku

Garant: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
Počet študentov: 2 - 5

Popis projektu

Obsahovou náplňou projektu je vytvoriť model tvorby programu hodnotového manažmentu a jeho praktické použitie v podmienkach výrobného podniku. Model bude zahŕňať usporiadaný súhrn činností, ktoré umožňujú vypracovanie politiky hodnotového manažmentu udržateľným spôsobom.

Cieľom projektu je:

- nadobudnúť vedomosti o prvkoch hodnotového manažmentu, o funkčnej a hodnotovej analýze,

- pochopiť logickú nadväznosť a vzájomné väzby medzi jednotlivými prvkami hodnotového manažmentu,

- naučiť používať rôzne prístupy v danej oblasti,

- aplikovať metódy a techniky hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy na modelových zadaniach,

- vypracovať model tvorby programu hodnotového manažmentu a jeho použitie vo výrobnom podniku.

Úlohami projektu sú:

- preštudovanie odporúčanej literatúry, obstaranie a oboznámenie sa s ďalšími študijnými materiálmi,

- oboznámenie sa a zvládnutie logickej nadväznosti a vzájomných väzieb medzi jednotlivými prvkami hodnotového manažmentu,

- aplikácia metód a techník hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy,

- vytvorenie a použitie modelu tvorby programu hodnotového manažmentu.

Výsledky riešenia projektu:

Projekt 1: Spracovanie písomnej práce o prvkoch hodnotového manažmentu na základe štúdia odbornej literatúry a ďalších študijných materiálov a jej prezentácia.

Projekt 2: Vypracovanie modelových zadaní s použitím metód a techník hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy a ich následná prezentácia.

Projekt 3: Spracovanie písomnej práce o tvorbe modelu a vytvorenom modeli programu hodnotového manažmentu a jej prezentácia.

Literárne zdroje:

ĎURIŠOVÁ, M.: Hodnota a jej vyjadrenie v podniku. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2017. ISBN 978-80-554-1373-0

DAVIES, H. R., DAVIES, J.D.: Value Management. Translating Aspirations into Performance. London: CRC Press, 2016. 316 s. ISBN 978-1-4094-0955-7

VLČEK, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. 443 s. ISBN 80-7261-068-6

VLČEK, R.: Hodnotový management. Praha: Management Press, 1992. 102 s. ISBN 80-85603-09-8

ČSN EN 12 973 (01 0121) Hodnotový management. Praha: ČNI, 2000.

VLČEK, R.: Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7261-164-5

DOSTÁL, V., LOUBAL, J., BARTES, F.: Hodnotové inženýrství. Ostrava: KEY Publishing, 2009. 374 s. ISBN 978-80-7418-003-3

EN 1325:2014 Hodnotové manažérstvo – Slovník – Termíny a definície. Bratislava, 2014.

POLLAK, H.: Jak odstranit neopodstatněné náklady. Hodnotová analýza v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-1047-1

Témy diplomových prác, ktoré vyplývajú zo zadania projektu:

Implementácia hodnotového manažmentu v podmienkach konkrétneho podniku

Hodnotový manažment zameraný na dodávateľov a odberateľov podniku

Hodnotový manažment zameraný na vybrané zainteresované skupiny v podniku

Forma práce:

Pri úvodných témach bude realizácia projektu prebiehať v tíme, pri parciálnych častiach bude kladený dôraz na individuálnu prácu s vyústením do prezentácie pred ostatnými študentmi riešiacimi projekt. Projekt bude riešený v rámci VEGA 1/0382/19 Budovanie udržateľného vzťahu so zainteresovanými skupinami podniku prostredníctvom tvorby hodnoty s využitím informačno-komunikačných technológií.



Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum