Marketing manažment – analýzy a trendy 2017
Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Počet študentov: 1 - 5
Marketing manažment – analýzy a trendy 2017
Projekt sa zaoberá štúdiom a analýzou reálnych problémov a javov v marketingovom manažmente. Skúmajú sa aktuálne konkurencieschopné postupy v teórií i praxi. Spolupracuje sa s reálnymi firmami na ich procesoch v oblasti marketingového manažmentu. Hlavné oblasti štúdia:
- Teoretické podklady o marketingovom manažmente: trendy, nové funkčné a úspešné
postupy, reálne prípady z oblasti b2b a b2c, hlavné relevantné
teoretické východiská (marketing, manažment, sociálna psychológia, psychológia, sociológia atď.).
- Konkrétne aplikácie, reálne prípady efektívneho marketingového manažmentu (správne
využitie trendov, informácií, analytických postupov a pod.)
- Reálne
skúmanie v praxi – skúmanie vo vybranom prostredí/organizácii. Práca
podľa zadania z praxe. CEIT, a.s. (www.ceitgroup.eu):
analýza konkurencie, analýza trhových príležitostí a iné. GoodRequest
s.r.o. (goodrequest.com): reputácia firmy a jej marketingový
manažment. Do projektu sa môžu zapojiť aj iné firmy a organizácie.
Na základe zistených skutočností sa vytvoria hlavné závery a odporúčania.
Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky projektov v inžinierskom štúdiu:
- Kooperačný manažment
- Analýza a modelovanie kooperačných procesov
- Kooperačný
manažment: aplikácie a využitie
Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov:
- Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody.
- Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh
implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení
Cieľom projektu je
- študovať a poznať (získať poznatky) východiská i reálne možnosti marketingového
manažmentu v zmysle jeho efektívneho a správneho využitia v praxi;
- analyzovať (získať vedomosti) vybrané reálne prípady z oblasti marketingového
manažmentu (budovanie a dosahovanie konkurencieschopnosti, využitie
trendov, reálne problémy a témy z praxe...);
- naučiť sa (získať zručnosti) analyzovať a modelovať procesy v oblasti marketingového
manažmentu (analýza konkurencie, analýza trhových príležitostí, analýza
trendov, tvorba portfólia, riadenie reputácie a pod.);
- na základe získaných poznatkov
vytvoriť závery ohľadne efektívneho a správneho marketingového manažmentu.
Úlohami projektu sú
- štúdium literatúry s tematikou marketingového manažmentu a to
z oblasti marketingu, manažmentu, psychológie, sociológie a sociálnej
psychológie;
- štúdium reálnych príkladov a prípadov efektívneho marketingového
manažmentu;
- skúmanie, analýza reálnych problémov a javov v praxi podľa zadania (štúdium
v praxi vo vybranom prostredí, napr. podnik, nezisková organizácia
a pod.);
- vytvorenie záverov ohľadne efektívneho marketingového manažmentu.
Výsledky projektu
- 1. semester: Rešerš z
preštudovaných literárnych zdrojov a vlastné závery. Vybrané výsledky sa
verejne prezentujú.
- 2. semester: Parciálne
výsledky analýz a skúmania v praxi. Vlastné závery k vybratej
problematike. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú.
- 3. semester: Štúdia s
tematikou marketingového manažmentu, ktorá obsahuje: závery k danej téme;
diskusia o záveroch; výsledky za prvý a druhý semester; výsledky analýz a
skúmania. Vybrané závery sa verejne prezentujú.
Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti marketingu, manažmentu, sociológie, psychológie, sociálnej psychológie, psychológie zákazníka, trendov v marketingovom manažmentu a pod.; príklady efektívneho využitia marketingového manažmentu v praxi; údaje a závery z vlastných analýz, prieskumov a výskumu v praxi/v teréne; štatistické a iné relevantné údaje.
Témy diplomových prác ktoré vyplývajú z riešenia projektu:
- Marketingová stratégia podniku
- Návrh systému marketingového manažmentu
- Analýza a využitie trendov v marketingovom manažmente
- Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)
Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)
Odporúčané predmety: Výskum v manažmente
Znalosť cudzieho jazyka: angličtina
Literárne zdroje BAINES, P.
Marketing. Oxford University Press. 2008. BERRY, L. M.
(2009). Psychológia v práci. Bratislava: Ikar. HANZELKOVÁ,
A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. (2009). Strategický marketing.
Teorie pro praxi. C. H. Beck. HAYES, N.
(2003). Aplikovaná psychologie. Praha, Portál. HEWSTONE, M.,
STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál. KERIN, R., PETERSON,
R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson. KITA, J. (2010).
Marketing. IURA EDITION. Bratislava. KOTLER , P.,
ARMSTRONG, G. (2006). Marketing, Praha. KOTLER, P., CASLIONE,
J. A. (2009). Chaotika. Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Praha.
Computer Press. KOTLER, P.,
JAIN, D. C., MAESINCEE, S. (2007). Marketing v pohybu. Management Press. Praha.
KOTLER, P.,
KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada. KOUKOLÍK, F.
(2010). Lidství. Neuronální koreláty. Praha: Galén. KOUKOLÍK, F.
(2016). Rozhodování. Praha: Karolinum. KOUKOLÍK, F.
(2016). Sociální mozek, Univerzita Karlova v Praze. KUMAR, N. (2008).
Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Grada. NAKONEČNÝ, M.
(2009). Sociální psychologie. Praha, Academia. NAKONEČNÝ, M.
(2011). Psychologie. Praha, Triton. PORTER, E. M. (1998). On Competition.
Boston, Harvard Business School. ROBBINS, P,
S., COULTER, M. (2008). Management. Grada. SOLOMON, M.
R., MARSHALL, G. W., STUART, E. W. (2006). Marketing očima světových marketing
manažerů. Computer Press. SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment
– Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita,
EDIS. TROMMSDORFF,
V., STEINHOFF, F. (2009). Marketing inovací. C. H. Beck. VARADARAJAN,
R. (2010). Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition,
fundamental issues and foundational premises. Journal of the Academy of
Marketing Science, Volume 38, Issue 2, pp 119-140. VODÁK, J., SOVIAR, J., LENDEL, V. (2015). The proposal of model for building
cooperation management in company In: Verslas: teorija ir praktika = Business:
theory and practice. ISSN 1648-0627. - Vol. 17, no. 1 (2015), s. 65-73. VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V. (2016). Marketing: vybrané kapitoly.
Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.
Mám záujem o projekt