Späť


Marketing manažment – analýzy a trendy 2017

Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Počet študentov: 1 - 5

Marketing manažment – analýzy a trendy 2017 


Projekt sa zaoberá štúdiom a analýzou reálnych problémov a javov v  marketingovom manažmente. Skúmajú sa aktuálne konkurencieschopné postupy v teórií i praxi. Spolupracuje sa s reálnymi firmami na ich procesoch v oblasti marketingového manažmentu. Hlavné oblasti štúdia:

  • Teoretické podklady o marketingovom manažmente: trendy, nové funkčné a úspešné postupy, reálne prípady z oblasti b2b a b2c, hlavné relevantné teoretické východiská (marketing, manažment, sociálna psychológia, psychológia, sociológia atď.).
  • Konkrétne aplikácie, reálne prípady efektívneho marketingového manažmentu (správne využitie trendov, informácií, analytických postupov a pod.)
  • Reálne skúmanie v praxi – skúmanie vo vybranom prostredí/organizácii. Práca podľa zadania z praxe. CEIT, a.s. (www.ceitgroup.eu): analýza konkurencie, analýza trhových príležitostí a iné. GoodRequest s.r.o. (goodrequest.com): reputácia firmy a jej marketingový manažment. Do projektu sa môžu zapojiť aj iné firmy a organizácie.  

Na základe zistených skutočností sa vytvoria hlavné závery a odporúčania. 


Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky projektov v inžinierskom štúdiu:

  • Kooperačný manažment
  • Analýza a modelovanie kooperačných procesov
  • Kooperačný manažment: aplikácie a využitie


Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov: 

  • Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody.
  • Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení


Cieľom projektu je

  • študovať a poznať (získať poznatky) východiská i reálne možnosti marketingového manažmentu v zmysle jeho efektívneho a správneho využitia v praxi;
  • analyzovať (získať vedomosti) vybrané reálne prípady z oblasti marketingového manažmentu (budovanie a dosahovanie konkurencieschopnosti, využitie trendov, reálne problémy a témy z praxe...);
  • naučiť sa (získať zručnosti) analyzovať a modelovať procesy v oblasti marketingového manažmentu (analýza konkurencie, analýza trhových príležitostí, analýza trendov, tvorba portfólia, riadenie reputácie a pod.);
  • na základe získaných poznatkov vytvoriť závery ohľadne efektívneho a správneho marketingového manažmentu.

Úlohami projektu sú

  • štúdium literatúry s tematikou marketingového manažmentu a to z oblasti marketingu, manažmentu, psychológie, sociológie a sociálnej psychológie;
  • štúdium reálnych príkladov a prípadov efektívneho marketingového manažmentu;
  • skúmanie, analýza reálnych problémov a javov v praxi podľa zadania (štúdium v praxi vo vybranom prostredí, napr. podnik, nezisková organizácia a pod.);
  • vytvorenie záverov ohľadne efektívneho marketingového manažmentu. 

Výsledky projektu

  • 1. semester: Rešerš z preštudovaných literárnych zdrojov a vlastné závery. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú. 
  • 2. semester: Parciálne výsledky analýz a skúmania v praxi. Vlastné závery k vybratej problematike. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú. 
  • 3. semester: Štúdia s tematikou marketingového manažmentu, ktorá obsahuje: závery k danej téme; diskusia o záveroch; výsledky za prvý a druhý semester; výsledky analýz a skúmania. Vybrané závery sa verejne prezentujú. 


Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti marketingu, manažmentu, sociológie, psychológie, sociálnej psychológie, psychológie zákazníka, trendov v marketingovom manažmentu a pod.; príklady efektívneho využitia marketingového manažmentu v praxi; údaje a závery z vlastných analýz, prieskumov a výskumu v praxi/v teréne; štatistické a iné relevantné údaje.


Témy diplomových prác ktoré vyplývajú z riešenia projektu:

  • Marketingová stratégia podniku
  • Návrh systému marketingového manažmentu
  • Analýza a využitie trendov v marketingovom manažmente
  • Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)


Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)

Odporúčané predmety: Výskum v manažmente 

Znalosť cudzieho jazyka: angličtina 


Literárne zdroje


BAINES, P. Marketing. Oxford University Press. 2008.

BERRY, L. M. (2009). Psychológia v práci. Bratislava: Ikar.

HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. (2009). Strategický marketing. Teorie pro praxi. C. H. Beck.

HAYES, N. (2003). Aplikovaná psychologie. Praha, Portál.

HEWSTONE, M., STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál.

KERIN, R., PETERSON, R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson.

KITA, J. (2010). Marketing. IURA EDITION. Bratislava.

KOTLER , P., ARMSTRONG, G. (2006). Marketing, Praha.

KOTLER, P., CASLIONE, J. A. (2009). Chaotika. Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Praha. Computer Press.

KOTLER, P., JAIN, D. C., MAESINCEE, S. (2007). Marketing v pohybu. Management Press. Praha.

KOTLER, P., KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada.

KOUKOLÍK, F. (2010). Lidství. Neuronální koreláty. Praha: Galén.

KOUKOLÍK, F. (2016). Rozhodování. Praha: Karolinum.

KOUKOLÍK, F. (2016). Sociální mozek, Univerzita Karlova v Praze.

KUMAR, N. (2008). Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Grada.

NAKONEČNÝ, M. (2009). Sociální psychologie. Praha, Academia.

NAKONEČNÝ, M. (2011). Psychologie. Praha, Triton.

PORTER, E. M. (1998). On Competition. Boston, Harvard Business School.

ROBBINS, P, S., COULTER, M. (2008). Management. Grada.

SOLOMON, M. R., MARSHALL, G. W., STUART, E. W. (2006). Marketing očima světových marketing manažerů. Computer Press.

SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment – Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita, EDIS.

TROMMSDORFF, V., STEINHOFF, F. (2009). Marketing inovací. C. H. Beck.

VARADARAJAN, R. (2010). Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition, fundamental issues and foundational premises. Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 38, Issue 2, pp 119-140.

VODÁK, J., SOVIAR, J., LENDEL, V.  (2015). The proposal of model for building cooperation management in company In: Verslas: teorija ir praktika = Business: theory and practice. ISSN 1648-0627. - Vol. 17, no. 1 (2015), s. 65-73.

VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V.  (2016). Marketing: vybrané kapitoly. Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum