Ekonomické, právne a sociálne aspekty využitia guerrilla marketingu (2018)
Garant: Ing. Eva Malichová, PhD.
Učitelia: Ing. Eva Malichová, PhD.
Počet študentov: 1 - 4
Popis projektu:
Projekt sa zaoberá identifikovaním ekonomických a sociálnych dopadov a taktiež právnych podmienok využitia moderného marketingového konceptu nazývaného guerrilla marketing. Tento koncept je založený na využití nekonvenčných spôsobov propagácie s nízkym rozpočtom. Pre podniky by preto správne využitie tohto konceptu mohlo významne prispieť k zlepšovaniu ekonomických výsledkov a konkurencieschopnosti na trhu.
Cieľ projektu:
Cieľom projektu je identifikácia ekonomických,sociálnych a právnych dopadov praktickej aplikácie moderných marketingových prístupov v podniku. Študenti tak budú môcť nadobudnúť nové skúsenosti a vyvodiť závery z prepojenia získaných teoretických vedomostí s reálnym podnikovým prostredím.
Úlohy projektu:
- ·
štúdium domácej a zahraničnej odbornej literatúry z oblasti
marketingu (zameranie sa predovšetkým na guerrilla marketing a jeho formy), analýza prípadových štúdií týkajúcich sa využitia guerrilla marketingu v zahraničí
s ohľadom na ekonomický, sociálny a právny aspekt,
- ·
sumarizácia poznatkov a identifikovanie podstatných prvkov
a foriem guerrilla marketingu z pohľadu ekonomického, sociálneho a
právneho,
- ·
analýza súčasného stavu vybratých podnikov a návrh guerrilla
marketingových aktivít v týchto podnikoch (v rámci návrhu je potrebné:
- identifikovať náklady na jednotlivé aktivity,
- identifikovať právne obmedzenia realizácie aktivít a potrebné kroky pre dodržanie právnych predpisov,
- časový harmonogram,
- očakávané ekonomické a mimoekonomické prínosy pre podniky,
- návrh hodnotenia úspešnosti realizovaných aktivít),
- ·
realizácia plánovaných aktivít v podnikoch a následné ekonomické zhodnotenie
(rentabilita realizovaných aktivít, analýza výnosov, nákladov...),
- ·
sumarizácia ekonomických a sociálnych dopadov využitia guerrilla marketingu
v podnikoch a identifikovanie právnych odporúčaní pri realizácii aktivít.
Literárne zdroje:
Levinson, J.C. 2009. Guerilla marketing, Computer press, 2009.
Patalas, Thomas. 2009.Guerillový marketing, Praha: Grada Publishing, 2009.
Přikrylová, J., Jahodová, H. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010.
Mám záujem o projekt