Tvorba umelej inteligencie pre počítačové hry
Garant: Ing. Peter Tarábek, PhD.
Učitelia: Ing. Peter Tarábek, PhD., Ing. Dávid Matis
Počet študentov: 2 - 4
Ciele projektu:
Oboznámenie študentov s problematikou tvorby umelej inteligencie (AI) v počítačových hrách s dôrazom na riadenie dynamických systémov (napr. riadenie agenta hrajúceho strategickú hru). V rámci projektovej výučby je možné sa venovať jednej z nasledujúcich tém:
1. Tvorba umelej inteligencie pre vybranú existujúcu hru alebo pre vlastnú hru (napr. adaptácia existujúcej kartovej alebo inej stolnej hry, prípadne vlastný návrh hry). Je tiež možné pokračovať vo vývoji AI v už existujúcich simulátoroch vyvinutých v rámci projektovej výučby, ako napr. BANG, Gwent a Orlog.
2. Formulácia kombinatorických optimalizačných úloh do hernej podoby a ich riešenie prostriedkami umelej inteligencie.
3. Riešenie aktuálnych úloh a teoretických aspektov z oblasti učenia posilňovaním, ako napr. adaptívnosť rozhodovania, vysvetliteľnosť rozhodovania, koncept zvedavosti, modelovanie pamäti agentov, prenositeľnosť riešenia medzi úlohami / hrami.
Témy diplomových prác:
V prípade úspešného riešenia projektu, vyplývajú z projektu témy diplomových prác. Témy diplomových prác sa určia v priebehu prvého ročníka.
Mám záujem o projekt