Popis
projektu:
Projekt sa
zaoberá štúdiom,
analýzou a následným návrhom marketingovej stratégie vzdelávacej
inštitúcie. Marketingové stratégie a s nimi súvisiace marketingové
aktivity budú realizované pre vzdelávaciu inštitúciu: Fakulta riadenia a informatiky UNIZA. Dôraz bude kladený na budovanie vzťahov s kľúčovými partnermi (podniky, stredné školy, VÚC, klaster...) a na realizáciu a uvedenie konkrétnych návrhov marketingových aktivít do praxe (tvorba propagačných materiálov, roll-upov, videí, blogov, článkov, realizácia online marketingovej komunikácie, tvorba komunikačných koncepcií a metodík na oslovenie stredných škôl a budovanie vzťahov s nimi).
Cieľom
projektu je
- študovať a poznať (získať
poznatky) moderné postupy a nástroje tvorby, implementácie, adaptácie
a kontroly marketingovej stratégie vzdelávacej inštitúcie,
- analyzovať (získať vedomosti)
prvky marketingového mixu a ich využitie v podmienkach vzdelávacej
inštitúcie (tvorba produktovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej stratégie);
- naučiť sa (získať zručnosti)
modelovať marketingové procesy, používať jednotlivé nástroje marketingovej
komunikácie v praxi;
- naučiť sa identifikovať kľúčové
prvky a hlavné prekážky tvorby a implementácie marketingovej
stratégie v podmienkach slovenských vzdelávacích inštitúcií;
- vedieť vytvoriť marketingovú
stratégiu vzdelávacej inštitúcie.
Úlohami
projektu sú
- štúdium zahraničnej
a domácej literatúry s tematikou strategického manažmentu,
marketingu a riadenia vzťahov so zákazníkmi;
- štúdium príkladov efektívneho
uplatnenia moderných postupov a návrhových nástrojov tvorby,
implementácie a kontroly marketingovej stratégie vzdelávacej
inštitúcie;
- identifikácia kľúčových prvkov
a hlavných prekážok tvorby a implementácie marketingovej
stratégie v podmienkach slovenských vzdelávacích inštitúciách;
- návrh, realizácia a vyhodnotenie
účinnosti jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie;
- vytvorenie marketingovej
stratégie vzdelávacej inštitúcie.
Výsledky
projektu
- semester: Komplexná rešerš z
preštudovaných literárnych zdrojov, vlastné závery k vybranej
problematike na základe preštudovaných literárnych zdrojov. Písomne a
prezentácia v ppt.
- semester: Výsledky analýz
a prieskumu. Správa z prieskumu. Písomne a prezentácia
v ppt.
- semester: Návrh marketingovej
stratégie vzdelávacej inštitúcie. Výskumná správa, ktorá obsahuje:
výsledky za prvý až tretí semester. Písomne a prezentácia v ppt.
Informačné
zdroje pre
riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti strategického manažmentu,
marketingu a riadenia vzťahov so zákazníkmi; príklady tvorby marketingovej
stratégie vzdelávacích inštitúcií v praxi; údaje a závery z vlastných
analýz, prieskumov a výskumu; štatistické a iné relevantné údaje.
Literárne
zdroje
- HITTMÁR, Š. Manažment. ŽU,
Žilina, 2011.
- KOTLER, P. - KELLER, K. L.
Marketing management. Grada, Praha, 2007.
- PORTER, E. M. Konkurenční
výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
- ROBBINS, S. P. – COULTER, M.
Management. Grada, Praha, 2004.
- STRIŠŠ, J. - VODÁK, J. –
KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. ŽU, Žilina,
2009
Témy
diplomových prác, ktoré
vyplývajú z riešenia projektu:
Marketingová
stratégia vybranej vzdelávacej inštitúcie
Komunikačná
stratégia vybranej vzdelávacej inštitúcie
Budovanie vzťahov s kľúčovými partnermi vybranej vzdelávacej inštitúcie