Marketingová stratégia vzdelávacej inštitúcie s dôrazom na budovanie vzťahov s jej kľúčovými partnermi (2021)
Garant: doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Počet študentov: 2 - 5
Popis projektu:
Projekt sa
zaoberá štúdiom,
analýzou a následným návrhom marketingovej stratégie vzdelávacej
inštitúcie. Marketingové stratégie a s nimi súvisiace marketingové
aktivity budú realizované pre vzdelávaciu inštitúciu: Fakulta riadenia a informatiky UNIZA. Dôraz bude kladený na budovanie vzťahov s kľúčovými partnermi (podniky, stredné školy, VÚC, klaster...) a na realizáciu a uvedenie konkrétnych návrhov marketingových aktivít do praxe (tvorba propagačných materiálov, roll-upov, videí, blogov, článkov, realizácia online marketingovej komunikácie, tvorba komunikačných koncepcií a metodík na oslovenie stredných škôl a budovanie vzťahov s nimi).
Cieľom projektu je
- študovať a poznať (získať poznatky) moderné postupy a nástroje tvorby, implementácie, adaptácie a kontroly marketingovej stratégie vzdelávacej inštitúcie,
- analyzovať (získať vedomosti) prvky marketingového mixu a ich využitie v podmienkach vzdelávacej inštitúcie (tvorba produktovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej stratégie);
- naučiť sa (získať zručnosti) modelovať marketingové procesy, používať jednotlivé nástroje marketingovej komunikácie v praxi;
- naučiť sa identifikovať kľúčové prvky a hlavné prekážky tvorby a implementácie marketingovej stratégie v podmienkach slovenských vzdelávacích inštitúcií;
- vedieť vytvoriť marketingovú stratégiu vzdelávacej inštitúcie.
Úlohami projektu sú
- štúdium zahraničnej a domácej literatúry s tematikou strategického manažmentu, marketingu a riadenia vzťahov so zákazníkmi;
- štúdium príkladov efektívneho uplatnenia moderných postupov a návrhových nástrojov tvorby, implementácie a kontroly marketingovej stratégie vzdelávacej inštitúcie;
- identifikácia kľúčových prvkov a hlavných prekážok tvorby a implementácie marketingovej stratégie v podmienkach slovenských vzdelávacích inštitúciách;
- návrh, realizácia a vyhodnotenie účinnosti jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie;
- vytvorenie marketingovej stratégie vzdelávacej inštitúcie.
Výsledky projektu
- semester: Komplexná rešerš z preštudovaných literárnych zdrojov, vlastné závery k vybranej problematike na základe preštudovaných literárnych zdrojov. Písomne a prezentácia v ppt.
- semester: Výsledky analýz a prieskumu. Správa z prieskumu. Písomne a prezentácia v ppt.
- semester: Návrh marketingovej stratégie vzdelávacej inštitúcie. Výskumná správa, ktorá obsahuje: výsledky za prvý až tretí semester. Písomne a prezentácia v ppt.
Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti strategického manažmentu, marketingu a riadenia vzťahov so zákazníkmi; príklady tvorby marketingovej stratégie vzdelávacích inštitúcií v praxi; údaje a závery z vlastných analýz, prieskumov a výskumu; štatistické a iné relevantné údaje.
Literárne zdroje
- HITTMÁR, Š. Manažment. ŽU, Žilina, 2011.
- KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007.
- PORTER, E. M. Konkurenční výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
- ROBBINS, S. P. – COULTER, M. Management. Grada, Praha, 2004.
- STRIŠŠ, J. - VODÁK, J. – KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. ŽU, Žilina, 2009
Témy diplomových prác, ktoré vyplývajú z riešenia projektu:
Marketingová
stratégia vybranej vzdelávacej inštitúcie
Komunikačná
stratégia vybranej vzdelávacej inštitúcie
Budovanie vzťahov s kľúčovými partnermi vybranej vzdelávacej inštitúcie
Mám záujem o projekt