3D renderovací engine
Garant: Ing. Michal Lekýr, PhD.
Učitelia: Ing. Michal Lekýr, PhD.
Počet študentov: 1 - 3
Vznik vlastných renderovacích systémov v 3D grafike umožňuje neustále sa zvyšujúci výkon počítačového hardvéru, hlavne grafických kariet, s tým spojených shaderov a programátorských nástrojov. Preto je vývoj takéhoto rendrovacieho systému pracujúceho v reálnom čase opodstatnený. Jedná sa o komplexnú úlohu, kde je potrebné stanoviť akcent na určité oblasti a tie rozpracovať do väčšieho detailu.
Moderný renderovací engine by mal umožňovať:
• načítať terén, alebo ho generovať, spolu s pozadím,
• pracovať s modelmi a umožnovať ich animáciu a pohyb po animačných krivkách,
• vykresľovať vodu, tiene a umožniť prácu s časticovými systémami,
• GUI,
• renderovať texty slúžiace hlavne na informovanie používateľa systému,
• všetky súčasti by mali byť optimalizové na rýchlosť a kvalitu vykresľovania.
Cieľom projektu je:
• preukázať schopnosť študentov aplikovať teoretické znalosti získané v priebehu štúdia,
• naučiť študentov využívať získané teoretické znalosti pri návrhoch nových riešení,
• preukázať schopnosť tímovej práce v kombinácii analytik - programátor,
• umožniť študentom rozšíriť svoje poznatky do hĺbky v oblastiach týkajúcich sa tohto projektu,
• získanie zručnosti študentov pri využívaní základných vedeckých nástrojov a metód pri riešení úloh projektu.
Úlohami projektu sú:
• štúdium domácej a zahraničnej literatúry z oblasti riešenej problematiky,
• analýza súčasného stavu v oblasti 3D renderovacích systémov,
• praktické overenie minimálne dvoch súčasne používaných riešení,
• syntéza získaných poznatkov,
• návrh nového systému a voľba technológií,
• implementácia navrhovaného riešenia,
• praktické overenie prínosov riešenia,
• pravidelná prezentácia získaných vedomostí a výsledkov riešenia projektu.
Výsledky projektu:
1. semester: Komplexný prehľad riešenej problematiky,
analýza súčasného stavu, praktické overenie minimálne dvoch súčasných systémov,
ich posúdenie z hľadiska technického riešenia, komfortu, kvality a flexibility.
Prezentácia v Power pointe, alebo článok.
2. semester: Sumarizovanie výsledkov analýzy a
návrh nových riešení systémov, modulov, nástrojov, procesov, techniky,
technológie. Prezentácia v Power pointe, článok, prípadne prototyp.
3. semester: Finalizácia navrhnutých riešení a ich vyhodnotenie. Článok, prípadne prototyp.
Mám záujem o projekt