Späť


3D renderovací engine

Garant: Ing. Michal Lekýr, PhD.
Učitelia: Ing. Michal Lekýr, PhD.
Počet študentov: 1 - 3

Vznik vlastných renderovacích systémov v 3D grafike umožňuje neustále sa zvyšujúci výkon počítačového hardvéru, hlavne grafických kariet, s tým spojených shaderov a programátorských nástrojov. Preto je vývoj takéhoto rendrovacieho systému pracujúceho v reálnom čase opodstatnený. Jedná sa o komplexnú úlohu, kde je potrebné stanoviť akcent na určité oblasti a tie rozpracovať do väčšieho detailu. 

Moderný renderovací engine by mal umožňovať:

• načítať terén, alebo ho generovať, spolu s pozadím,

• pracovať s modelmi a umožnovať ich animáciu a pohyb po animačných krivkách,

• vykresľovať vodu, tiene a umožniť prácu s časticovými systémami, 

• GUI,

• renderovať texty slúžiace hlavne na informovanie používateľa systému, 

• všetky súčasti by mali byť optimalizové na rýchlosť a kvalitu vykresľovania. 

 Cieľom projektu je:

• preukázať  schopnosť študentov  aplikovať  teoretické  znalosti  získané  v priebehu štúdia,

• naučiť študentov využívať získané teoretické znalosti pri návrhoch nových riešení,

• preukázať schopnosť  tímovej práce v kombinácii  analytik - programátor,

• umožniť  študentom  rozšíriť svoje poznatky do hĺbky v oblastiach týkajúcich sa tohto projektu,

 získanie  zručnosti študentov pri využívaní základných vedeckých nástrojov a metód pri riešení úloh projektu.

Úlohami projektu sú:

• štúdium domácej a zahraničnej literatúry z oblasti riešenej problematiky,

• analýza súčasného stavu v oblasti 3D renderovacích systémov,

• praktické overenie minimálne dvoch súčasne používaných riešení,

• syntéza získaných poznatkov,

• návrh nového systému a voľba technológií,

• implementácia navrhovaného riešenia,

• praktické overenie prínosov riešenia,

• pravidelná prezentácia získaných vedomostí a výsledkov riešenia projektu.

Výsledky projektu:

1.   semesterKomplexný prehľad riešenej problematiky, analýza súčasného stavu, praktické overenie minimálne dvoch súčasných systémov, ich posúdenie z hľadiska technického riešenia, komfortu, kvality a flexibility. Prezentácia v Power pointe, alebo článok. 

2.   semester: Sumarizovanie  výsledkov  analýzy a návrh nových riešení systémov, modulov, nástrojov,  procesov, techniky, technológie. Prezentácia v Power pointe, článok, prípadne prototyp.

3.   semester:  Finalizácia navrhnutých riešení  a ich vyhodnotenie. Článok, prípadne prototyp.


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum