On-line prostredie – vplyv na manažment a marketing (Príprava výskumného projektu) 2018
Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD., prof. Ing. Milan Kubina, PhD., prof. Ing. Josef Vodák, PhD., doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Počet študentov: 6 - 12
Projekt sa zaoberá prípravnými prácami pre potreby skúmania správania sa ľudí v on-line prostredí, na sociálnych sieťach, vplyvu hrania videohier, využívania rôznorodého softvéru a pod. Potenciálne zistenia predstavujú atraktívne informácie využiteľné v manažmente a marketingu v rôznych oblastiach komerčného, ale aj nekomerčného prostredia: on-line reputácia, efektívne využívanie on-line nástrojov (produktivita práce, spolupráca, prezentácia...), podporné nástroje v športovom manažmente, kooperačný manažment. Konkrétne pôjde o:
- Rešerš dostupných zdrojov o problematike.
- Ich následné štruktúrovane a porovnávanie.
- Príprava výskumného projektu: participácia na formálnych i vecných aktivitách potrebných pre vytvorenie výskumného projektu. Pilotné štúdie v reálnom prostredí – pilotné skúmanie reálneho prostredia. Podporu pre pilotné skúmanie poskytnú GoodRequest s.r.o., Azet.sk, a. s..
Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky projektov v inžinierskom štúdiu:
- Kooperačný manažment: aplikácie a využitie
- Modelovanie implementácie moderných manažérskych a marketingových metód pri riešení vybraných problémov v podniku
- Riadenie marketingových aktivít organizácií pôsobiacich v prostredí športu
Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov:
- Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody
- Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení
- Reputačný manažment v on-line prostredí
- Diagnostika špecifík a determinantov strategického manažmentu športových organizácií
Cieľom projektu je
- študovať a poznať (získať poznatky) teoretické východiská i reálne možnosti v predmetnej téme;
- analyzovať (získať vedomosti) vybrané informácie v zmysle porovnávania, súvislostí a hlavných možností využitia v manažmente a marketingu;
- naučiť sa (získať zručnosti) tematicky a efektívne rešeršovať, základom vedeckej práce a zostavovať projektové žiadosti.
Úlohami projektu sú
- rešerš a štúdium relevantných zdrojov v predmetnej problematike
- participácia na príprave výskumného projektu – formálne i vecné náležitosti
- účasť na pilotnej štúdií príp. štúdiách.
Výsledky projektu
- 1. semester: Rešerš dostupných zdrojov podľa zadania.
- 2. semester: Práca na zostavovaní výskumného projektu – vstupy do výskumného projektu.
- 3. semester: Poznatky z pilotnej štúdie.
Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti marketingu, manažmentu, on-line marketingovej komunikácie, reputačného manažmentu, športového manažmentu, kooperačného manažmentu, sociálnej psychológie a pod.; údaje a závery z vlastných rešerší a analýz, z pilotnej štúdie a iné relevantné údaje.
Témy diplomových prác môžu súvisieť s témou projektu, napríklad:
- Marketingová stratégia v on-line prostredí
- On-line komunikačná stratégia
- Návrh systému on-line reputačného manažmentu
- On-line nástroje a produktivita práce
- Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)
Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)
Odporúčané predmety: Výskum v manažmente, Inovačný manažment
Znalosť cudzieho jazyka: angličtina
Literárne zdroje
BACA, A. (2015) Computer Science in Sport, Taylor & francis Group. London.
BAINES, P. (2008) Marketing. Oxford University Press.
BERRY, L. M. (2009). Psychológia v práci. Bratislava: Ikar.
DISMAN, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum.
DORČÁK, P. (2012) eMarketing. Ako osloviť zákazníka na internete. EZO.sk, s.r.o.
HAYES, N. (2003). Aplikovaná psychologie. Praha, Portál.
HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha, Portál.
HEWSTONE, M., STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál.
CHAFFEY, D., SMITH. PR. (2017). Digital Marketing Excellence. Taylor & francis Group. London
KERIN, R., PETERSON, R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson.
KOTLER , P., ARMSTRONG, G. (2006). Marketing, Praha.
KOTLER, P., KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada.
NAKONEČNÝ, M. (2011). Psychologie. Praha, Triton.
O’DONOGHUE, P., HOLMES, L. (2015). Data Analysis in Sport. Taylor & francis Group. London
PEDERSEN, P.M., THIBAULT, L. (2014) Contemporary Sport Management. Human Kinetics
ROBBINS, P, S., COULTER, M. (2008). Management. Grada.
SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment – Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita, EDIS.
TROMMSDORFF, V., STEINHOFF, F. (2009). Marketing inovací. C. H. Beck.
VODÁK, J., SOVIAR, J., LENDEL, V. (2015). The proposal of model for building cooperation management in company In: Verslas: teorija ir praktika = Business: theory and practice. ISSN 1648-0627. - Vol. 17, no. 1 (2015), s. 65-73.
VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V. (2016). Marketing: vybrané kapitoly. Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.
Mám záujem o projekt