Späť


On-line marketingové stratégie

Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: Ing. Martin Holubčík, PhD., prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD., prof. Ing. Josef Vodák, PhD., doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Počet študentov: 4 - 12

Projekt sa zaoberá problematikou riadenia reputácie v on-line prostredí a marketingovými stratégiami na internete. Primárne ide o participáciu na výskumných projektoch, ktoré sa zaoberajú:

  • a)  skúmaním správania ľudí v on-line priestore v orientácií na preferencie značiek;
  • b)  skúmaním využívaných marketingových stratégií v on-line priestore;
  • c)  analýzou stavu on-line reputácie konkrétnych firiem (GoodRequest s.r.o. a iné), organizácií (UNIZA) a tém (elektromobilita).
  • d)  navrhovaním strategických postupov pre riadenie on-line reputácie (pre firmy, organizácie a tému elektromobility).

Študenti na projekte sa budú zaoberať:

  • Rešerš dostupných zdrojov o problematike, ich následné štruktúrovanie a porovnávanie.
  • Participácia na výskumných projektoch: formálne i vecné aktivity. Skúmanie reálneho prostredia napr. GoodRequest s.r.o.; Žilinská univerzita; téma elektromobility.  

Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov:

  • Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody
  • Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení
  • Reputačný manažment v on-line prostredí

Cieľom projektu je

  • študovať a poznať (získať poznatky) teoretické východiská i reálne možnosti v predmetnej téme;
  • analyzovať (získať vedomosti) vybrané informácie v zmysle porovnávania, súvislostí a hlavných možností využitia v manažmente a marketingu;
  • naučiť sa (získať zručnosti) tematicky a efektívne rešeršovať, základom vedeckej práce, základom práce na vedeckým a štrukturálnych projektoch, zručnostiam v oblasti strategického on-line marketingu.
Úlohami projektu sú

  • rešerš a štúdium relevantných zdrojov v predmetnej problematike,
  • participácia na výskumných projektoch (formálne i vecné náležitosti),
  • účasť na konkrétnych štúdiách v praxi a pomoc pri tvorbe návrhov a riešení.

Výsledky projektu

  • 1. semester: Rešerš dostupných zdrojov podľa zadania; participácia na výskumných projektoch.
  • 2. semester: Participácia na výskumných projektoch, spracovanie výsledkov.
  • 3. semester: Participácia na výskumných projektoch, finalizácia informácií, tvorba odporúčaní a záverov.

Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti marketingu, manažmentu, on-line marketingovej komunikácie, reputačného manažmentu, kooperačného manažmentu, sociálnej psychológie a pod.; údaje a závery z vlastných rešerší a analýz, z výskumných štúdií a iné relevantné údaje.

Témy diplomových prác môžu súvisieť s témou projektu, napríklad:

  • Marketingová stratégia v on-line prostredí
  • On-line komunikačná stratégia
  • Návrh systému on-line reputačného manažmentu
  • Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)

Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)

Odporúčané predmety: Výskum v manažmente, Inovačný manažment

Znalosť cudzieho jazyka: angličtina

Literárne zdroje

BAINES, P. (2008) Marketing. Oxford University Press.

DISMAN, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum.

DORČÁK, P. (2012). eMarketing. Ako osloviť zákazníka na internete. EZO.

DORČÁK, P., POLLÁK, F. (2010). Marketing & e-business. EZO.

HAYES, N. (2003). Aplikovaná psychologie. Praha, Portál.

HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha, Portál.

HEWSTONE, M., STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál.

CHAFFEY, D., SMITH. PR. (2017). Digital Marketing Excellence. Taylor & francis Group. London

KERIN, R., PETERSON, R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson.

KOTLER, P., KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada.

NAKONEČNÝ, M. (2011). Psychologie. Praha, Triton.

POLLÁK, F. (2015). On-line reputačný manažment. Bookman.

RECHTORIK, M., SOVIAR, J. (2017). The reputation and reputation management of Slovak gambling industry. CER Comparative European research 2017, Comparative European Research conference, October 30-31, 2017, London. Iss. II. - London: Sciemcee Publishing, s. 52-55.

ROBBINS, P, S., COULTER, M. (2008). Management. Grada.

SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment – Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita, EDIS.

SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2017). Electromobility as a global market trend - European perspective. Globalization and its socio-economic consequences 17th international scientific conference : proceedings : 4th-5th October 2017.

SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2018). Regional cooperation ecosystem: Case of the Žilina self-government region (Slovak republic). Sustainability (Switzerland) 10(7),2219.

TROMMSDORFF, V., STEINHOFF, F. (2009). Marketing inovací. C. H. Beck.

VODÁK, J.,  KUBINA, M.,  SOVIAR, J., ZRAKOVÁ, D., FERENC. P. (2017). Online reputation in automotive. MATEC Web of Conferences, Volume 134, 8 November 2017, Article number 00060, 18th International Scientific Conference, LOGI 2017.

VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V.  (2016). Marketing: vybrané kapitoly. Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum