Späť


Manažment marketingových aktivít športovej organizácie (2020)

Garant: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Počet študentov: 1 - 5

Projekt sa zaoberá štúdiom, analýzou a následným návrhom modelu/modelov efektívneho riadenia marketingových aktivít športových organizácii. Formou výskumu sa študent dopracuje k vlastným záverom a v rámci štúdie zhodnotí a namodeluje získané poznatky a údaje podľa vopred stanovených cieľov.

Cieľom projektu je:

  • študovať a poznať (získať poznatky) východiská i moderné prejavy marketing manažmentu;
  • analyzovať (získať vedomosti) vybrané existujúce koncepcie manažmentu marketingových aktivít v športovom odvetví (vo svete i na Slovensku);
  • naučiť sa (získať zručnosti) modelovať procesy efektívnych marketingových rozhodnutí;
  • na základe získaných poznatkov vytvoriť návrh všeobecného modelu/modelov efektívneho riadenia marketingových aktivít v športe. 

 Úlohami projektu sú:

  • štúdium literatúry s tematikou moderného manažmentu a marketingu v oblasti športu;
  • štúdium príkladov efektívnych marketingových stratégií v manažérskej praxi;
  • skúmanie, analýza problémov a javov podľa zadania (analýza aktuálneho vývoja na trhoch, analýza konkurenčných príležitostí, analýza aktuálnych marketingových trendov, analýza úspešných marketingových stratégií a postupov, vlastný empirický prieskum, moderné nástroje marketingového riadenia a ich využite atď.);
  • vytvorenie modelu efektívneho marketingového riadenia v športe na základe získaných poznatkov.

Výsledky projektu:

  • semester: Rešerš z preštudovaných literárnych zdrojov a vlastné závery. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú. 
  • semester: Parciálne výsledky analýz a výskumu. Vlastné závery k vybratej problematike. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú. 
  • semester: Štúdia s tematikou manažmentu a marketingu v športe, ktorá obsahuje: návrh modelu/modelov k danej téme, výsledky za prvý a druhý semester; výsledky analýz a výskumu. Odovzdáva sa v písomnej a elektronickej forme. Vybrané závery sa verejne prezentujú. 

Témy diplomových prác ktoré vyplývajú z riešenia projektu:

  • Návrh komunikačnej stratégie športovej organizácie.
  • Marketingová stratégia športového klubu.
  • Marketingové riadenie športovej organizácie. 
  • Návrh stratégie budovania značky.

Forma práce: 

  • Rámcové metódy práce: obsahová analýza – štúdium dokumentov; syntéza; komparatívna analýza; analýza procesov; štatistická analýza, vyhodnotenie a spracovanie údajov; modelovanie; programovanie; metódy empirického výskumu, terénny výskum a iné. 
  • Práca študentov bude prideľovaná, kontrolovaná a korigovaná podľa stanoveného rozvrhu. Študenti budú na vyučovaní a i mimo neho pracovať tímovo a samostatne podľa zadania.  

Literárne zdroje

  • DAMON, A. PEDERSEN, P.M. MCEVOY, C. Research Methods and Design in Sport Management, Human Kinetics; 1 edition (February 17, 2011), ISBN-10: 073607385X
  • DAVIS, J.A., HILBERT, J.Z., Sports Marketing: Creating Long Term Value, Edward Elgar Pub (November 30, 2013), ISBN-10: 1848448414.
  • HITTMÁR, Š. Manažment. ŽU, Žilina, 2011.
  • HOYE, R. SMITH, A.C.T., NICHOLSON, M., STEWART, B. WESTERBEEK, H., Sport Management, Principles and applications. Routledge, 2012. ISBN-10: 1848448414
  • KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007. 
  • PITTS, B.G, STOTLAR, D.K. Fundamentals of Sport Marketing,Fitness Information Technology; Fourth edition (January 1, 2013),  ISBN-10: 193541240X
  • PORTER, E. M. Konkurenční výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
  • RÁMCOVÁ STRATÉGIA ŽILINSKÉHO REGIÓNU PRE OBLASŤ INOVAČNÉHO ROZVOJA. Strategický dokument projektu ZIP. Kolektív autorov. Žilina : Žilinská univerzita v Žiline, 2006.
  • ROBBINS, S. P. – COULTER, M. Management. Grada, Praha, 2004.
  • ROBINSON, M. Sport Club Management, Human Kinetics (January 22, 2010), ISBN-10: 0736075968.
  • SKOKAN, K. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. Ostrava : Repronis, 2004. 
  • STRIŠŠ, J. - VODÁK, J. – KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. ŽU, Žilina, 2009


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum