Späť


Marketingová stratégia pre OnVote – online hlasovací systém vytvorený na FRI UNIZA

Garant: doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Počet študentov: 1 - 5

Webová aplikácia OnVote umožňuje pohodlne riadiť priebeh rokovania, proces online hlasovania a zabezpečuje všetky funkcie potrebné pre štandardný priebeh zasadnutí. Aplikácia podporuje viacero typov hlasovaní, výsledky hlasovania sú dostupné ihneď po jeho ukončení a všetci účastníci si môžu priebežne stiahnuť detailný protokol o hlasovaní.

Aplikácia OnVote je od decembra 2020 využívaná na rôznych zasadnutiach samosprávnych orgánov organizovaných na Žilinskej univerzite v Žiline a na Fakulte riadenia a informatiky UNIZA. Sú to napríklad rokovania vedeckých rád, akademických senátov, výberové konania, atď. Okrem toho bola táto aplikácia ponúknutá na využitie aj viacerým samosprávam, napr. bola použitá pri zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Žiline.

V ďalšej fáze je potrebné preskúmať možnosti komercializácie tejto úspešnej aplikácie. K tomu je potrebné vypracovať marketingovú stratégiu, ktorá bude definovať cieľové segmenty zákazníkov, produktové rady, cenovú politiku, spôsob distribúcie a návrh komunikačnej kampane na oslovenie potenciálnych zákazníkov.

Projekt sa zaoberá štúdiom, analýzou a následným návrhom marketingovej stratégie pre úspešnú webovú aplikáciu OnVote vytvorenú na Fakulte riadenia a informatiky UNIZA.

Cieľom projektu je

  • študovať a poznať (získať poznatky) moderné postupy a nástroje tvorby, implementácie, adaptácie a kontroly marketingovej stratégie,
  • analyzovať (získať vedomosti) prvky marketingového mixu a ich využitie v podmienkach komercializácie úspešnej webovej aplikácie (tvorba produktovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej stratégie);
  • naučiť sa (získať zručnosti) modelovať marketingové procesy, používať jednotlivé nástroje marketingovej komunikácie v praxi;
  • vedieť vytvoriť marketingovú stratégiu pre webovú aplikáciu OnVote.

Úlohami projektu sú

  • štúdium zahraničnej a domácej literatúry s tematikou strategického manažmentu, marketingového riadenia a marketingu;
  • štúdium príkladov efektívneho uplatnenia moderných postupov a návrhových nástrojov tvorby, implementácie a kontroly marketingovej stratégie;
  • identifikácia best practice pre tvorbu marketingovej stratégie v oblasti IT;
  • vytvorenie marketingovej stratégie pre webovú aplikáciu OnVote.

Výsledky projektu

  1. semester: Komplexná rešerš z preštudovaných literárnych zdrojov, vlastné závery k vybranej problematike na základe preštudovaných literárnych zdrojov. Písomne a prezentácia v ppt.
  2. semester:  Výsledky analýz a prieskumu. Správa z prieskumu. Písomne a prezentácia v ppt.
  3. semester:  Návrh marketingovej stratégie pre webovú aplikáciu OnVote. Finálna projektová dokumentácia. Písomne a prezentácia v ppt.

Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti strategického manažmentu, marketingu a marketingového riadenia; príklady tvorby marketingovej stratégie pre webové aplikácie v IT praxi; údaje a závery z vlastných analýz, prieskumov a výskumu; štatistické a iné relevantné údaje.

Literárne zdroje

  1. HITTMÁR, Š. Manažment. UNIZA, Žilina, 2011.
  2. KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007. 
  3. PORTER, E. M. Konkurenční výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
  4. ROBBINS, S. P. – COULTER, M. Management. Grada, Praha, 2004.
  5. STRIŠŠ, J. - VODÁK, J. – KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. UNIZA, Žilina, 2009

Témy diplomových prác, ktoré vyplývajú z riešenia projektu:

Produktová stratégia pre webovú aplikáciu OnVote

Cenová stratégia pre webovú aplikáciu Onvote

Distribučná stratégia pre webovú aplikáciu Onvote

Komunikačná stratégia pre webovú aplikáciu Onvote

Procesná stratégia pre webovú aplikáciu Onvote


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum