INFORMAČNÝ
LIST PREDMETU
|
Kód: V830 |
Názov: Manažment kvality – prístupy a metódy TQM |
||||
Študijný odbor: Informačné
a riadiace systémy |
|||||
Garantuje: doc. Ing. Jaroslav Král, CSc. |
Zabezpečuje: doc. Ing. Jaroslav Král, CSc., Ing.
Radoslav Jankal |
||||
Obdobie štúdia predmetu: 8. semester |
Forma výučby: prednáška, cvičenie Odporúčaný rozsah výučby (v
hodinách): Týždenný: 2-1-0 Za obdobie
štúdia: 24-12-0 |
Počet kreditov: 4 |
|||
Podmieňujúce predmety: P415 Štatistika,
A608 Podniková logistika |
|||||
Spôsob
hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: priebežne – 15%
skúška – 85%
|
|||||
Cieľ predmetu: Nadobudnúť
vedomostné základy prístupov a nástrojov TQM (Total Quality Management)
a metód riadenia a zaisťovania kvality v organizáciách podnikového
typu. Predmet je súčasťou programu odborného vzdelávania riadenie
dodávateľského reťazca. Podporuje rozvoj gramotnosti anglickej
odbornej terminológie a je určený pre vysoko motivovaných študentov. |
|||||
Stručný sylabus: Prednášky 1. Procesný manažment – pojmy a definície,
princípy, funkcie, prístupy a teórie riadenia. 2. Kvalita - pojmy, definície,
prístupy. 3. Faktory ovplyvňujúce pohľad zákazníka na kvalitu. 4.
Rozvoj kvality cez riadenie a reguláciu (control) – prehľad metód a
nástrojov riadenia a zaisťovania kvality. 5. Náklady (ne)kvality. 6.
Plánovanie kvality – analýza prostredia, poslanie kvality, politika kvality,
generovanie strategických cieľov v kvalite, monitorovanie a
hodnotenie výkonnosti a efektívnosti podniku. 7. Benchmarking – pojmy
a definície, proces benchmarkingu, typy a charakteristiky indikátorov a
ovládačov kvality. 8. Riadenie podnikovej kultúry a riadenie zmeny –
učiaca sa organizácia. 9-12. Nástroje riadenia a regulácie kvality -
vývojové diagramy, procesné diagramy, kontrolné záznamy a tabuľky,
histogramy, diagramy príčiny a následku, Paretova analýza, regresná
analýza, regulačné diagramy. Cvičenia Príklady,
prípadové štúdie a projekty zdokonaľovania kvality. Aplikácie regulačných diagramov - štatistická
regulácia procesov - 6-sigma. |
|||||
Literatúra: Mitra:
Fundamentals of Quality Control and Improvements. 2nd ed. Prentice Hall 1998,
ISBN ISBN 0-13-645086-5, 723 pp. Král: Podniková logistika. EDIS
2001, 214 strán, ISBN 80-7100-864-8, 214 strán Král: Logistics – Creation of The Excellent
Customer Service. Dublin, Electricity Supply Board – Business Services 2001,
Educational CD-ROM for Long-Life Learning |
|||||
Jazyk, v ktorom sa predmet
vyučuje: slovensky/anglicky |
Podpis garanta a dátum poslednej úpravy
listu:
14.09.2004 |
||||