INFORMAČNÝ LIST PREDMETU |
|||||
Kód: V522 |
Skratka: OK |
Názov: Obchodná komunikácia | |||
Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy Aplikovaná informatika, Manažment, Informačná a riadiaca technika |
|||||
Garantuje: Ing.Michal Žarnay Zabezpečuje: Ing.Michal Žarnay |
|||||
Semester: zimný Odporučený: 5 |
Rozsah výučby: prednášky – cvičenia –
laboratórne cvičenia Týždenný: 1-2-0 Za semester: 12-24-0 |
ECTS kredity: 3 |
|||
Podmieňujúce predmety: | |||||
Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 15% skúška (písomná a ústna) – 85% |
|||||
Cieľ predmetu: Získať vedomosti o efektívnej obchodnej komunikácii a vyskúšať si ich na cvičeniach modelujúcich situácie z reálneho života. |
|||||
Stručný sylabus: Prednášky: 1.Dôležitosť efektívnej komunikácie, komunikačný proces. 2.Verbálna komunikácia, kladenie otázok, aktívne počúvanie. 3.Neverbálna komunikácia – postoj, gestá, mimika, hlas. 4.Obchodné rokovanie – vyjednávanie, riešenie konfliktov. 5.Prezentácia príspevku, typy na prekonanie trémy, vizuálne pomôcky. 6.Vstupný pohovor do zamestnania Cvičenia: sú vedené formou učenia sa skúsenosťou. Ich náplň je zhodná s prednáškami. |
|||||
Literatúra: V. Khelerová: Komunikační dovednosti managera, GRADA Publishing 1995 S. Mandel: Jak úspěšne vystupovat, Linde Praha a.s. 1993 D. Forbes Ley: Nejlepší obchodník, GRADA Publishing 1995 P. Knapík: Obchodné rokovania, Familiaris Bratislava 1997 |
|||||
Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002 |