INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

Kód:

V722

Skratka:

IB

Názov: Medzinárodný obchod

Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy

Manažment, Aplikovaná informatika, Informačná a riadiaca technika

Garantuje: doc.Ing.Jozef Strišš,CSc.

Zabezpečuje: doc.Ing.Jozef Strišš,CSc.

Semester: zimný

Odporučený: 7

Rozsah výučby: prednášky – cvičenia – laboratórne cvičenia

Týždenný: 2-2-0 Za semester: 24-24-0

ECTS kredity:

4

Podmieňujúce predmety:

P609 Manažment

Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 30%

skúška (písomná a ústna) – 70%

Cieľ predmetu:

Cieľom je oboznámiť študentov s postavením a funkciou MO, teóriami a vývojovými trendmi MO, s konkrétnymi dodacími a platobnými podmienkami MO, obchodnou politikou, medzinárodným podnikaním a medzinárodnou ekonomickou integráciou.

Stručný sylabus:

Prednášky: 1.Svetové hospodárske prostredie, význam medzinárodného obchodu (MO). 2.Historický vývoj MO. 3.Teórie, politiky a riziká MO, medzinárodné vzťahy a organizácie. 4.Finančné zdroje v MO. 5.-6.Dopyt, ponuka, dovozný obchodný prípad. 7.Vývozný obchodný prípad. 8.Dokumenty v MO. 9.Preprava v MO, INCOTERMS. 10.Colné konanie. 11.Platby v Bankové transakcie a bankové produkty v MO. 12.Medzinárodná integrácia, globalizácia.

Cvičenia: Prípadové štúdia, precvičenie obchodovania na medzinárodnej úrovni, vytvorenie vlastnej štúdie s reálnymi alebo vymyslenými obchodnými partnermi.

Literatúra:

Ch. HILL: International Business, Irwin/Mc Graw-Hill, 1997

Budirský, S.: Medzinárodní obchod, Moravskoslezská prü myslová obchodní kancelář, 1994

Seko, J.: Podnik v medzinárodnom prostredí, Banská Bystrica, 1996

Urban, E.: Medzinárodný Marketing I. časť, Medzinárodný obchod, VŠE Bratislava, 1990

Urban, E.: Medzinárodný Marketing, Prípadové štúdie II., VŠE Bratislava, 1994

Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002