INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

Kód:

V627

Skratka:

B2B

Názov: Marketing Business to Business

Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy

Manažment

Garantuje: RNDr. Mária Brezániová

Zabezpečuje: RNDr. Mária Brezániová

Semester: letný

Odporučený: 6

Rozsah výučby: prednášky – cvičenia – laboratórne cvičenia

Týždenný: 3-0-0 Za semester: 36-0-0

ECTS kredity: 4

Podmieňujúce predmety:

Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 0%

skúška (písomná a ústna) – 100%

Cieľ predmetu:

Predstaviť marketingovú koncepciu a marketingové prístupy na priemyselnom trhu.

Stručný sylabus:

Prednášky: 1.Čo je to Business to Business. 2.Úvod do princípov ponuky a dopytu. 3.Distribúcia v B-2-B prostredí. 4.Štúdium marketingu a segmentácie. 5.Zdroje informácií, Benchmarking. 6.Kvalita. 7.Produkt. 8.Inovácia produktov 9.Design. 10.Princípy komunikácie v B2B. 11.Komentár. 12.Environmentálny marketing.

Cvičenia: 1.Distribúcia v RANK XEROX. 2.Spoločenstvo PEUGEOT, organizácia trhu. 3.Segmentovaný trh – Renault Trafic. 4.Vývoj nových výrobkov: diagnostikovanie automobilov spoločnosti ACTIA. 5.Airbus A320. Syntéza komunikácie.

Literatúra:

Bertrand Saporta: Marketing Industriel, Eyrolles 1989 Paris

Philippe Malaval: Marketing Business to Business, Publi-Union Editions 1996 Paris

Olivier Epinette: Marketing Industriel,1998 INT Evry

Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002