INFORMAČNÝ LIST PREDMETU |
|||||
Kód: V722 |
Skratka: IB |
Názov: Medzinárodný obchod | |||
Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy Manažment, Aplikovaná informatika, Informačná a riadiaca technika |
|||||
Garantuje: doc.Ing.Jozef Strišš,CSc. Zabezpečuje: doc.Ing.Jozef Strišš,CSc. |
|||||
Semester: zimný Odporučený: 7 |
Rozsah výučby: prednášky – cvičenia –
laboratórne cvičenia Týždenný: 2-2-0 Za semester: 24-24-0 |
ECTS kredity: 4 |
|||
Podmieňujúce predmety: P609 Manažment |
|||||
Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 30% skúška (písomná a ústna) – 70% |
|||||
Cieľ predmetu:
Cieľom je oboznámiť študentov s postavením a funkciou MO, teóriami a vývojovými trendmi MO, s konkrétnymi dodacími a platobnými podmienkami MO, obchodnou politikou, medzinárodným podnikaním a medzinárodnou ekonomickou integráciou. |
|||||
Stručný sylabus: Prednášky: 1.Svetové hospodárske prostredie, význam medzinárodného obchodu (MO). 2.Historický vývoj MO. 3.Teórie, politiky a riziká MO, medzinárodné vzťahy a organizácie. 4.Finančné zdroje v MO. 5.-6.Dopyt, ponuka, dovozný obchodný prípad. 7.Vývozný obchodný prípad. 8.Dokumenty v MO. 9.Preprava v MO, INCOTERMS. 10.Colné konanie. 11.Platby v Bankové transakcie a bankové produkty v MO. 12.Medzinárodná integrácia, globalizácia. Cvičenia: Prípadové štúdia, precvičenie obchodovania na medzinárodnej úrovni, vytvorenie vlastnej štúdie s reálnymi alebo vymyslenými obchodnými partnermi. |
|||||
Literatúra:
Ch. HILL: International Business, Irwin/Mc Graw-Hill, 1997 Budirský, S.: Medzinárodní obchod, Moravskoslezská prü myslová obchodní kancelář, 1994 Seko, J.: Podnik v medzinárodnom prostredí, Banská Bystrica, 1996 Urban, E.: Medzinárodný Marketing I. časť, Medzinárodný obchod, VŠE Bratislava, 1990 Urban, E.: Medzinárodný Marketing, Prípadové štúdie II., VŠE Bratislava, 1994 |
|||||
Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002 |