INFORMAČNÝ
LIST PREDMETU
|
Kód: V627 |
Názov: Marketing
Business to Business
|
||||
Študijný odbor:
Informačné a riadiace systémy |
|||||
Garantuje: RNDr. Mária Brezániová |
Zabezpečuje: RNDr. Mária Brezániová |
||||
Obdobie štúdia predmetu: 6. SEMESTER |
Forma výučby: prednášky Odporúčaný rozsah výučby (v
hodinách): Týždenný: 2-1-0 Za obdobie štúdia: 24-12-0 |
Počet kreditov: 4 |
|||
Podmieňujúce predmety: |
|||||
Spôsob hodnotenia a ukončenia
štúdia predmetu: Priebežné hodnotenie: cvičenia
20% Záverečné hodnotenie: skúška (písomná a ústna) –80%
|
|||||
Cieľ predmetu: Predstaviť
marketingovú koncepciu a marketingové prístupy na priemyselnom trhu. |
|||||
Stručná osnova predmetu:
prednášky 1. Čo to je Business to Business. 2. Priemyselný nákup 3. Nákupné scenáre. 4. Distribúcia v B-2-B prostredí. 5. Marketingové štúdie a segmentácia. 6. Zdroje informácií, Benchmarking. 7. Kvalita. 8. Priemyselný výrobok. 9. Životný cyklus priemyselného výrobku. 10. Motivácia, inovácia a koncepcia. 11. Dizajn výrobku. 12. Komunikácia a výstavy Cvičenia: 1.
Štúdia Yoplait, 2. Kritéria pri
výbere dodávateľa, 3. Distribúcia Peugeot Parc Alliance, 4. Distribúcia
RANK XEROX, 5. Distribúcia MOTOROLA, 6.Segmentácia trhu Renault Trafic, 7.
Navrhnutie štúdii podľa modelu Shapiro Bonoma, 8. Vývoj nových výrobkov:
diagnostikovanie automobilov spoločnosti Actia, 9. Štúdia MOTOROLA Six
Sigma, 10. Inštitucionálna komunikácia, 11.Airbus A320. Syntéza
komunikácie,12. Postupy pri účasti na výstave |
|||||
Literatúra: Brezániová, M., Majerčák, J.: Marketing B2B Epinette, O.: Marketing Industriel. INT-Evry
učebné texty Malaval, Ph.: Marketing Business to Business.
Paris. Publi-Union Editions. 1996 Saporta, B.: Marketing Industriel. Paris Eyroles.
1989 |
|||||
Jazyk, v ktorom sa predmet
vyučuje: slovensky/anglicky |
Podpis garanta a dátum poslednej
úpravy listu:
14.09.2004 |
||||