INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

Kód:

A709

Skratka:

MKTG

Názov: Marketing

Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy

Manažment

Garantuje: doc. Ing. Jozef Strišš, CSc.

Zabezpečuje: doc. Ing. Jozef Strišš, CSc.

Semester: zimný

Odporučený: 7

Počet hodín: prednášky – cvičenia – laboratórne cvičenia

Týždenne: 2-1-0 Spolu za semester: 24-12-0

ECTS kredity:

4

Podmieňujúce predmety:

P609 Manažment

Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: Práca na cvičeniach počas semestra: 20 %

Písomná a ústna skúška: 80 %

Cieľ predmetu:

Predmet je zameraný na praktické využitie marketingových poznatkov, schopnosť získať a spracovať marketingové informácie, analyzovať činnosť firmy a vonkajšieho prostredia, spracovať marketingovú stratégiu, marketingový plán a úspešne realizovať marketingovú koncepciu podnikania prostredníctvom marketingových nástrojov.

Stručný sylabus:

Prednášky: 1.Základné pojmy, význam marketingu, základné marketingové činnosti. 2.Podnikateľské koncepcie a marketingové prostredie. 3.Marketingový informačný systém. 4.Metodika výskumu trhu. 5.Správanie sa zákazníkov a rozhodovací proces. 6.Výber cieľových trhov. 7.Produkt – produktová a inovačná politika. 8.Cenotvorba. 9.Organizácia distribučných kanálov. 10.Marketingová komunikácia. 11.Marketingové plánovanie. 12.Marketing služieb.

Cvičenia: Vypracovanie marketingového plánu malého, resp. stredného podniku.

Odporúčaná literatúra:

Kotler, P.: Marketing management, Grada, Praha, 1998

Kotler, P., Armstrong, R.: Marketing, SPN, Bratislava, 1994

Strišš, J., Chytilova, D.: Marketing, EDIS ŽU, Žilina, 2001

Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002