INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

Kód: V832 Názov: Marketingový výskum
Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy
Garantuje:

Ing. Josef Vodák,PhD.

Zabezpečuje:

Ing. Josef Vodák,PhD.

Obdobie štúdia predmetu:

8. SEMESTER

Forma výučby: prednáška, seminár

Odporúčaný rozsah výučby: 36h

Týždenný: 2-1-0 Za obdobie štúdia: 24-12-0

Počet kreditov: 3
Podmieňujúce predmety:
Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: zÁpočet, skúška

Priebežné hodnotenie: samostatná práca

Záverečné hodnotenie: skúška, záverečná práca

Cieľ predmetu:

Marketingový výskum je dôležitým predpokladom úspešnosti podnikania. Zámerom predmetu je vysvetliť základné princípy a metódy marketingového výskumu.

Stručná osnova predmetu:

Marketingový informačný systém. Charakteristika marketingového výskumu. Proces marketingového výskumu. Zdroje a metódy. Sekundárny výskum. kvalitatívny výskum. výbery, panely, realizácia, analýza a kódovanie informácií. Nástroje marketingového mixu vo vzťahu k marketingovému výskumu. Spracovanie a predbežná analýza, segmentačný výskum. Projekt marketingového výskumu. Sprostredkovanie a prezentovanie výsledkov výskumu. Výskum nového produktu, výskum reklamy.

Cvičenia: Tvorba projektu marketingového výskumu.

 

 

 

 

Literatúra:

Příbová: marketingový výskum v praxi. Grada 1996

Kotler: Marketing – Management, praha 1992

Richterová: Metódy marketingového výskumu, Ekonóm Bratislava 1997

Richterová: Kapitoly z marketingového výskumu, Ekonóm Bratislava 1997

Jazyk, v ktorom sa predmet vyučuje:

slovenský

Podpis garanta a dátum poslednej úpravy listu: 18.12.2002