INFORMAČNÝ LIST PREDMETU |
|||||
Kód: V739 |
Skratka: TM |
Názov: Manažment telekomunikácií Telecommunication Management |
|||
Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy |
|||||
Garantuje: Prof. Jean-Michel SAHUT Zabezpečuje: : Prof. Jean-Michel SAHUT |
|||||
Semester: zimný Odporučený: 7 |
Rozsah výučby: prednášky – cvičenia –
laboratórne cvičenia Týždenný: v jednom bloku Za semester: 12-0-24 |
ECTS kredity: 4 |
|||
Podmieňujúce predmety:
P 213 Komunikačné siete, P 609 Manažment, |
|||||
Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 50% skúška (písomná a ústna) – 50% |
|||||
Cieľ predmetu:
- Integrovať rôzne aspekty manažmentu (stratégia, marketing, technické, finanč- né, ľudské zdroje…) - Diskutovať vplyv zavedenia nových technológií v pilotnom projekte a jeho analýza pomocou voľby možností (business simulation) - Získať prvú praktickú skúsenosť v rozhodovaní v kľúč - ových situáciách : dražba licencie, vyjednávanie prepojenia a MVNO (Mobile Virtual Network Operator) dohody. |
|||||
Stručný sylabus: Prednášky: 1. Marketing a difúzne procesy 2.Finančné vzťahy 3. Princípy mobilných sietí 4. GSM siete 5. GPRS siete 6. Nové služby a biznis plán operátora 7. MNVO dohoda Laboratórne cvičenia: 1. Úvod do simulačného nástroja 2. Marketingové rozhodnutie 3. Finančné rozhodnutie 4. Rozhodnutie o ľudských zdrojoch 5. Business Plan a aukcia na UMTS sieť 6. otvorenie UMTS siete 7. MNVO rozhodnutie 8. závery a hodnotenie kurzu.
|
|||||
Literatúra: Paladino B., Survival Strategies for Unmerciful Markets: The Telecom Experience, Harvard Business School Press; July, 2001 Kotler P., Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets, Hardcover, April 1999 |
|||||
Predmet sa vyučuje v angličtine |
Dátum poslednej úpravy osnovy 1.11.2003 |