INFORMAČNÝ LIST PREDMETU |
|||||
Kód: V827 |
Skratka: SQ |
Názov: Kvalita v službách | |||
Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy Manažment |
|||||
Garantuje: Ing. Miroslav Hrnčiar, PhD. Zabezpečuje: Ing. Miroslav Hrnčiar, PhD. |
|||||
Semester: zimný Odporučený: 8 |
Rozsah výučby: prednášky – cvičenia –
laboratórne cvičenia Týždenný: 2-2-0 Za semester: 24-24-0 |
ECTS kredity: 4 |
|||
Podmieňujúce predmety: | |||||
Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 15% skúška (písomná a ústna) – 85% |
|||||
Cieľ predmetu: Spoznanie rôznych prístupov k manažérstvu kvality, rozdielov v manažérstve kvality hmotných produktov a služieb. Plánovanie kvality, meranie kvality. Zvládnutie nástrojov kvality. |
|||||
Stručný sylabus: Prednášky: 1.Sektor služieb. 2.Filozofia kvality, vývoj systémov manažérstva kvality. 3.Kvalita v sektore služieb – zvláštnosti. 4.Modely kvality v službách. 5.Komplexný manažment kvality – TQM. 6.Meranie kvality služieb. 7.Náklady na kvalitu a nekvalitu. 8.Normatívne systémy manažérstva kvality – normy ISO 9000, 14000. 9.Audit a certifikácia. 10.Samohodnotenie - Model EFQM a MBQA. 11.Komunikácia v sektore služieb. 12.Príležitosti a hrozby implementácie systémov manažérstva kvality. Cvičenia: Precvičovanie nástrojov kvality pre identifikáciu problémov, odhaľovanie príčin problémov, plánovanie akcií na zlepšenie činností podniku a organizovanie ich vykonávania. |
|||||
Literatúra: Téboul: Le temps des servcies, Éditions d’organisation, 1999 Bruhn, Stauss: Dienstleistungsqualität, Gabler, 1991 Hering, Triemel, Blank: Qualitätssicherung fuer Ingenieure, VDI Verlag, 1993 Kolarik: Creating Quality – concepsts, systems, strategies and tools, McGraw-Hill, 1995 |
|||||
Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002 |