INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

 

Kód: V627

Názov:  Marketing Business to Business

Študijný odbor:

                              Informačné a riadiace systémy

Garantuje:

RNDr. Mária Brezániová

Zabezpečuje:

        RNDr. Mária Brezániová

Obdobie štúdia predmetu:  

    6. SEMESTER

Forma výučby: prednášky

 

Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách):

Týždenný: 2-1-0                  Za obdobie štúdia: 24-12-0                

Počet kreditov:

           4

Podmieňujúce predmety:

 

Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu:  

 

Priebežné hodnotenie: cvičenia 20%

 

Záverečné hodnotenie: skúška (písomná a ústna) –80%

                                                                                                              

Cieľ predmetu:

Predstaviť marketingovú koncepciu a marketingové prístupy na priemyselnom trhu.

 

 

Stručná osnova predmetu: prednášky

1. Čo to je Business to Business. 2. Priemyselný nákup  3. Nákupné scenáre. 4. Distribúcia v B-2-B prostredí. 5. Marketingové štúdie a segmentácia. 6. Zdroje informácií, Benchmarking. 7. Kvalita. 8. Priemyselný výrobok. 9. Životný cyklus priemyselného výrobku. 10. Motivácia, inovácia a koncepcia. 11. Dizajn výrobku. 12. Komunikácia a výstavy

 

Cvičenia: 1. Štúdia  Yoplait, 2. Kritéria pri výbere dodávateľa, 3. Distribúcia Peugeot Parc Alliance, 4. Distribúcia RANK XEROX, 5. Distribúcia MOTOROLA, 6.Segmentácia trhu Renault Trafic, 7. Navrhnutie štúdii podľa modelu Shapiro Bonoma, 8. Vývoj nových výrobkov: diagnostikovanie automobilov spoločnosti Actia, 9. Štúdia MOTOROLA Six Sigma, 10. Inštitucionálna komunikácia, 11.Airbus A320. Syntéza komunikácie,12. Postupy pri účasti na výstave

 

Literatúra:

Brezániová, M., Majerčák, J.: Marketing B2B

Epinette, O.: Marketing Industriel. INT-Evry učebné texty

Malaval, Ph.: Marketing Business to Business. Paris. Publi-Union Editions. 1996

Saporta, B.: Marketing Industriel. Paris Eyroles. 1989

 

 

Jazyk, v ktorom sa predmet vyučuje:

 

slovensky/anglicky

Podpis garanta a dátum poslednej úpravy listu:

                                                  14.09.2004