INFORMAČNÝ LIST PREDMETU

Kód:

V532

Skratka:

PeO

Názov: Projektovanie elektronického obchodu

Študijný odbor: Informačné a riadiace systémy

Garantuje: prof. Ing. Milan Konvit, CSc.

Zabezpečuje: prof. Ing. Milan Konvit, CSc.

Semester: letný

Odporučený: 4

Rozsah výučby: prednášky – cvičenia – laboratórne cvičenia

Týždenný: 2-2-0 Za semester: 24-24-0

ECTS kredity:

6

Podmieňujúce predmety:

V415 Základy elektronického obchodu, V416 Technológie elektronického obchodu

Ukončenie predmetu a spôsob hodnotenia: priebežne – 50%

skúška (písomná a ústna) – 50%

Cieľ predmetu: Oboznámiť poslucháčov so základnými charakteristikami, službami, riešeniami, technológiami a produktmi elektronického obchodu v súvislosti s jeho projektovaním.

 

Stručný sylabus:

Prednášky: Charakteristiky prostredia elektronického obchodu, vývojové trendy v spoločnosti a technológiách. Legislatívne aspekty elektronického obchodu, regulácia. Služba ako ekonomická kategória, charakteristiky Internetu ako podnikateľského prostredia. Zdroje pridanej hodnoty na Internete. Ekonomika služieb (analýza nákladov/príjmov). Prehľad riešení návrhu elektronického obchodu. Technológie potrebné pre tvorbu riešení elektronického obchodu. Produkty a komponenty na trhu. určenie a porozumenie potrebám obchodu. Ochrana informácií, autorských práv a súkromia. Priestor riešení Web marketingu, riadenie vzťahu so zákazníkom, riadenie vzťahu so zákazníkom s dopravnou podporou, integrácia dodávateľov, integrácia podnikových aplikácií, obchodné vedomosti a znalostné systémy, on-line predaj. Systémy spoplatňovania služieb. Organizačné aspekty e-biznisu.

Cvičenia: Cvičenia sú rozdelené na semináre, analýzu prípadových štúdií a ročníkový projekt

Semináre: regulácia trhu; národná informačná politika, ciele, nástroje; hodnotový reťazec elektronického obchodu; organizačné štruktúry.

Prípadové štúdie: návrh alternatívnych riešení použitím nástrojov Application Framework s využitím alternatívnych produktov a komponentov, spoplatňovanie služieb na Internete, bezpečnosť, ochrana autorských práv a ochrana súkromia, reklama na Internete.

Projekt: poslucháč si vyberie jednu z nasledovných tém: Ekonomika virtuálneho podniku, Manažment virtuálneho podniku, Elektronický podpis, Direktívy EU pre e-biznis.

Literatúra:

Materiály IBM E-Business Academy (v angličtine)

Dátum poslednej úpravy osnovy: 18.12.2002