Aktuality
Projekt SmartSoc (Education of Future ICT Experts Based On Smart Society Needs) v pondelok 14. februára 2022 začína hlavnú udalosť svojho tretieho roku. Začne sa "SmartSoc Blended Mobility 2022". Zmiešaná mobilita je rozdelená na dve časti. Prvou je virtuálna mobilita, ktorá sa skončí 29. apríla 2022. Druhou bude workshop v kampuse Žilinskej univerzity v Žiline.
Počas tejto zmiešanej mobility projektu SmartSoc budú počas celého letného semestera spolupracovať študenti a učitelia z viac ako 10 európskych univerzít z 9 krajín. Hlavným cieľom zmiešanej mobility je tréning podnikateľských zručností študentov študijných programov zameraných na informačné a komunikačné technológie. Päťčlenné študentské tímy budú pracovať na podnikateľských plánoch svojich virtuálnych start-upov. Okrem toho sú v programe zmiešanej mobility aj prednášky zamerané na najnovšie trendy v oblasti informačných a komunikačných technológií, podnikanie, udržateľný rozvoj a interkulturálnu komunikáciu. Účastníci zmiešanej mobility tiež absolvujú tri semináre zamerané na Design Thinking.
Pripojenie a sledovanie slávnostného otvorenia zmiešanej mobility je možné cez platformu Microsoft Teams - link na pripojenie.
Vytvorené 14.02.2022 09:18, doc. Ing. Peter Márton, PhD.
Zaujímaš sa o štúdium informatiky, informačných technológií, manažmentu, počítačového inžinierstva alebo sieťových technológií? Rozmýšľaš, čo ďalej po strednej? Bavia ťa technológie, programovanie, počítačové siete, máš logické myslenie alebo uvažuješ nad vlastným biznisom či budúcou kariérou úspešného manažéra? Ak áno, tak práve toto je „starter pack“ pravého FRIčkára.
Zúčastni sa dňa plného zaujímavých praktických webinárov a informácií o možnostiach štúdia na Fakulte riadenia a informatiky UNIZA, ktoré Ti pomôžu zistiť, ktorý študijný program je pre Teba TOP.
Si žiakom strednej školy v končiacom alebo predposlednom ročníku a uvažuješ kam na vysokú školu? Potom práve pre TEBA je náš ONLINE Deň otvorených dverí. Predstavíme Ti možnosti a príležitosti, ktoré Ti ponúka štúdium na našej fakulte.
Termín konania: | 17. februára 2022 od 10:00 h. do 15:00 h. |
Miesto konania: | online prostredníctvom MS Teams LINK NA PRIPOJENIE |
PROGRAM PODUJATIA:
10:00 – 11:00 | PREZENTÁCIA
FAKULTY, LABORATÓRIÍ A MOŽNOSTÍ ŠTÚDIA – predstavíme Ti našu fakultu a moderné laboratóriá, dozvieš
sa, aké atraktívne študijné programy môžeš u nás
študovať. Ako sú úspešní naši absolventi Ti predstavia pozvaní partneri
z praxe. Radi Ti odpovieme na Tvoje otázky. |
11:00 – 12:30
|
PREDSTAVENIE BAKALÁRSKYCH ŠTUDIJNÝCH PROGRAMOV S PRAKTICKÝMI UKÁŽKAMI Programuj a tvor budúcnosť (študijný program INFORMATIKA) Prepoj štúdium informatiky a riadenia (študijný program INFORMATIKA A RIADENIE) Staň sa špecialistom pre oblasť informačných a sieťových technológií (študijný program INFORMAČNÉ A SIEŤOVÉ TECHNOLÓGIE) Nauč sa riadiť ľudí a založ vlastnú firmu (študijný program MANAŽMENT) Buď súčasťou kybernetického sveta (študijný program POČÍTAČOVÉ INŽINIERSTVO) |
12:30 – 13:00 | POHĽAD
ÚSPEŠNÝCH ABSOLVENTOV NA FRI UNIZA |
13:00 – 14:30 | UKAŽKY
PRÁC ŠTUDENTOV FRI UNIZA –
ukážeme Ti, na akých zaujímavých projektoch môžeš pracovať počas štúdia. |
14:30 –
15:00 | ŠTÚDIUM
NA FRI OČAMI ŠTUDENTOV A ŠTUDENTSKÝ ŽIVOT NA FRI UNIZA – dozvieš sa ako vnímajú naši študenti štúdium na
FRI a aký bohatý
študentský život Ťa na FRI čaká aj vďaka fakultným organizáciám FRI
club a FRI club academy. |
15:00 | UKONČENIE PODUJATIA |
Nezabudni sledovať náš instagram budfri.sk, kde bude prebiehať súťaž o skvelé ceny. Žrebovať budeme dvoch výhercov, ktorí splnia všetky podmienky súťaže. Viac informácii nájdeš priamo pod príspevkom na našom IG.
Link na FB udalosť: TU.
Vytvorené 13.02.2022 17:48, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Vážení členovia akademickej obce,
dovoľujeme si Vás pozvať na verejné zasadnutie akademického senátu Fakulty riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline, ktoré sa uskutoční vo štvrtok 17. februára 2022 o 17:00. Vzhľadom na aktuálnu situáciu sa zasadnutie uskutoční prostredníctvom videokonferencie MS Teams - link na prístup ku konferencii.
Predbežný program rokovania:
- Reakcia na výzvu RVŠ SR akademickým senátom fakúlt a vysokých škôl.
- Rôzne.
Vytvorené 11.02.2022 17:55, Ing. Michal Varga, PhD.
Na
zimnej univerziáde získala Žilinská univerzita v Žiline zlato vo florbale.
V tíme hrali dvaja naši študenti študijného programu Manažment Michal
Tulák a Andrej Vrábel. Andrej získal aj cenu Najlepší hráč turnaja.
Michalovi a Andrejovi ďakujeme za vynikajúcu reprezentáciu fakulty a univerzity.
Prajeme im veľa ďalších športových úspechov.
Vytvorené 10.02.2022 19:41, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
7. februára 2022 od 8:00 h. sa bude konať Prezentácia výsledkov projektovej výučby v inžinierskom štúdiu online prostredníctvom MS Teams. Prezentácia bude realizovaná online formou krátkych prednášok a pripravených prezentácií. O 7:45 h. sa uskutoční slávnostné otvorenie online podujatia dekanom fakulty doc. Ing. Emilom Kršákom, PhD. a prorektorom pre informačné systémy prof. Ing. Karolom Matiaškom, PhD.
Link na pripojenie: Slávnostné otvorenie Panel Story 2022
Podujatie je určené pre všetkých záujemcov z akademickej obce fakulty, ale aj pre odbornú a širokú verejnosť. Študenti tretích ročníkov bakalárskeho štúdia budú mať príležitosť oboznámiť sa s projektmi, na ktorých môžu po nastúpení na inžinierske štúdium pracovať. Odporúčame im preto sa tohto online podujatia zúčastniť.
Prezentácia projektov inžinierskeho štúdia bude prebiehať podľa zverejneného časového rozpisu spolu s linkami na pripojenie. Novinkou je pripravovaná súťaž o najlepší poster projektu inžinierskeho štúdia prvého ročníka (Projekt 1) a najlepší poster projektu inžinierskeho štúdia druhého ročníka (Projekt 3). Pokyny pre vypracovanie prezentácií a postera sa nachádzajú v kanáli edu-fri-studenti-Ing na MS Teams.
Podujatia sa zúčastnia aj IT firmy, ktorých zástupcovia budú mať možnosť vidieť a hodnotiť dosiahnuté výsledky študentov v rámci projektovej výučby. Taktiež bude vytvorený priestor na následnú komunikáciu študentov s úspešnými IT firmami v oblastiach, ktoré budú študentov zaujímať.
HARMONOGRAM PREZENTÁCIÍ:
INFORMAČNÉ SYSTÉMY, INTELIGENTNÉ INFORMAČNÉ SYSTÉMY, BIOMEDICÍNSKA INFORMATIKA
APLIKOVANÉ SIEŤOVÉ INŽINIERSTVO
HODNOTENIE INŽINIERSKYCH PROJEKTOV:
Rozpis hodnotiteľov inžinierskych projektov ŠP IS, IIS a BINF
Hodnotiaci formulár (vyplnený hodnotiaci formulár v prípade zástupcov IT firiem je potrebné zaslať na viliam.lendel@fri.uniza.sk)
Vytvorené 04.02.2022 16:53, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Jednotliví kandidáti získali nasledujúci počet hlasov:
p. Milan Kubina |
12 hlasov |
p. Tomáš Majer |
19 hlasov |
p. Peter Tarábek |
40 hlasov |
Vytvorené 03.02.2022 17:40, RNDr. Hynek Bachratý, PhD.
Milé študentky, milí študenti, dávame Vám do pozornosti dôležitú informáciu. Od 7.2. do 16.2. bude v e-vzdelávaní otvorený systém na možnosť vykonania zmien v prihlásených povinne voliteľných a voliteľných predmetoch na letný semester 2020/2021 (pridávanie/odoberanie predmetov).
V tomto dokumente nájdete všetky dôležité informácie, odporúčania a pokyny ako postupovať pri vykonávaní zmien v predmetoch pred letným semestrom. Žiadame Vás, aby ste si dokument pozorne prečítali a riadili sa podľa uvedených pokynov a odporúčaní.
V prípade nejasností ohľadom zmien v predmetoch pred letným semestrom neváhajte kontaktovať prodekana pre vzdelávanie prostredníctvom MS Teams.
Vytvorené 03.02.2022 11:26, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Kandidatúru do štvrtkových volieb prijali
Prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
Ing. Tomáš Majer, PhD.
Ing. Peter Tarábek. PhD.
Úplnú kandidátnu listinu, včítane stručnej charakteristiky kandidátov, nájdete v priloženom súbore. Voľby prebehnú v štvrtok 3.2.2022 od 8:00 do 16:00 prostredníctvom systému OnVote ( https://onvote.uniza.sk/ -prihlasujete sa kontom Microsoft tak ako napr. do MS Teams)
Vytvorené 03.02.2022 08:08, RNDr. Hynek Bachratý, PhD.
Pre študentov 1. ročníka bakalárskeho štúdia ponúkame jednoduchý prehľad základných informácií pre lepšiu orientáciu v kreditovom systéme štúdia.
Počas
trojročného bakalárskeho štúdia (štandardná dĺžka štúdia) je potrebné dosiahnuť minimálne
180 kreditov. Keď sa to vydelí rokmi štúdia, tak dostaneme odporúčaný počet
kreditov za jeden ročník, t.j. 60 kreditov. Je potrebné uviesť, že tento
odporúčaný počet kreditov nie je podmienkou pre pokračovanie v štúdiu vo vyššom ročníku. Je v plnej
kompetencii študenta, aby si nastavil štúdium a naplánoval svoje študijné povinnosti tak, aby na konci štúdia dosiahol požadovaný počet 180
kreditov.
Študentom prvého ročníka odporúčame, aby sa zamerali najmä na úspešné absolvovanie povinných predmetov. Vo väčšine prípadov (odporúčame) si študenti volia povinne voliteľné a výberové predmety až v druhom a tretom ročníku, kde je ich ponuka oveľa širšia a často majú predmety aj viac kreditov. Preto nie je potrebné robiť paniku, ak v prvom ročníku štúdia nedosiahne študent 60 kreditov.
Samozrejme sú však stanovené minimálne počty kreditov, ktoré musí študent dosiahnuť, aby mohol postúpiť do vyššieho ročníka alebo aspoň opakovať ročník. A práve tieto počty sú pre študentov prvého ročníka veľmi dôležité. Viac informácií nájdete v Metodickom usmernení č. 3/2016 k priebehu vysokoškolského štúdia. Základné informácie ponúkame v prehľadnej tabuľke:
Ročník | Minimálny počet kreditov |
Postup do 2. ročníka bakalárskeho štúdia | 40 |
Postup do 3. ročníka bakalárskeho štúdia | 80 |
Opätovný zápis do 1. ročníka bakalárskeho štúdia | 20 |
Opätovný zápis do 2. ročníka bakalárskeho štúdia | 60 |
Opätovný zápis do 3. ročníka bakalárskeho štúdia | 100 |
Druhý dôležitý údaj, ktorý musia študenti sledovať, je minimálny počet kreditov za povinne voliteľné predmety, ktoré treba dosiahnuť za celé štúdium. Tu je potrebné mať vždy na mysli, že povinne voliteľné predmety sú definované v rámci študentovho študijného programu. Ak si študent navolí povinne voliteľné predmety z iného študijného programu a v jeho študijnom programe, ktorý študuje, sa nenachádzajú, kredity z nich sú pre neho započítané len ako za voliteľné predmety.
Preto študentov prvého ročníka bakalárskeho štúdia študijných programov Informatika, Informatika a riadenie, Informačné a sieťové technológie, Počítačové inžinierstvo upozorňujeme, že predmety Právne aspekty podnikania 1, Právne aspekty podnikania 2, Elektronické spracovanie a prezentácia dokumentov sú pre tieto študijné programy voliteľné predmety, nie povinne voliteľné predmety. Povinne voliteľné sú tieto predmety len pre študijný program Manažment. Študenti študijných programov Informatika, Informatika a riadenie, Informačné a sieťové technológie, Počítačové inžinierstvo si vyberajú povinné voliteľné predmety až od druhého ročníka. Výnimkou je predmet 3D tlač, ktorý je povinne voliteľný pre študijný program Informačné a sieťové technológie. Študenti tohto študijného programu si ho vyberajú najmä v druhom ročníku. Povinne voliteľné predmety v prvom ročníku majú len študenti študijného programu Manažment. Ak si v prvom ročníku študenti nezapíšu alebo sa kvôli naplnenej kapacite nedostanú na povinne voliteľné predmety, nie je to vôbec problém. Vo februári/marci 2022 si budú vyberať povinne voliteľné a voliteľné predmety do druhého ročníka, kde je oveľa väčšia ponuka predmetov aj s vyšším počtom kreditov a miesto v predmetoch na základe objednania budú mať garantované. Výnimkou je len pár predmetov, kde je obmedzená kapacita.
Aj u povinne voliteľných predmetoch je stanovený minimálny počet kreditov, ktorý musí študent v danom študijnom programe dosiahnuť počas celého štúdia (zvyčajne 3 roky). Pre lepšiu orientáciu prikladáme tabuľku.
Študijný program | Minimálny počet kreditov za povinne voliteľné predmety |
Informatika | 15 |
Informatika a riadenie | 20 (pričom zo skupiny predmetov A minimálne 10) |
Informačné a sieťové technológie | 20 |
Manažment | 20 |
Počítačové inžinierstvo | 15 |
- V prvom ročníku je dôležité sa zamerať na úspešné absolvovanie povinných predmetov.
- Je potrebné si vybrať primeraný počet voliteľných predmetov, aby študenti mali časový priestor sa venovať dôležitým povinným predmetom.
- Študovať je potrebné od prvého až po posledný týždeň semestra, čím študenti zvyšujú ich pravdepodobnosť úspešného absolvovania predmetov.
- V prípade, že vzniknú nejaké problémy vo výučbe, ihneď študenti kontaktujú prodekana pre vzdelávanie, aby sa situácia čo možno najskôr vyriešila.
- V prípade potreby je možné zorganizovať workshopy, kde študenti z vyšších ročníkov (FRI club) môžu doučiť študentov prvých ročníkov.
- Všetkým študentom prvého ročníka odporúčame si prečítať Študijný poriadok FRI UNIZA.
Vytvorené 01.02.2022 07:13, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
26. januára sa uskutočnil kick-off meeting Erasmus+ projektu BEE with APEX (Better Employability for Everyone with APEX). V projekte spolupracuje šesť univerzít: SVEUCILISTE U ZAGREBU (Chorvátsko), AKADEMIA LEONA KOZMINSKIEGO (Poľsko), DIETHNES PANEPISTIMIO ELLADOS (Grécko), UNIVERSITAT LINZ (Rakúsko) a samozrejme ŽILINSKÁ UNIVERZITA. Koordinátorom projektu je UNIVERSITY OF MARIBOR (Slovinsko). Koordinátorom za našu fakultu je doc. Ing. Michal Kvet, PhD. a prof. Ing. Karol Matiaško, PhD. Cieľom projektu je vytvoriť výučbovú platformu tvorby aplikácií prostredníctvom technológie ORACLE APEX. Kolegom prajeme veľa úspechov pri realizácii tohto zaujímavého projektu a následnom zavádzaní výsledkov do výučby.
Vytvorené 31.01.2022 14:32, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
Modal Header
Some text in the modal.
Kalendár
Prijímacie konanie
Rýchle linky
- Adresár zamestnancov UNIZA
- Alumni FRI
- Azure DevTools For Teaching
- Cisco Netacad
- Časopis HRM&E
- Časopis m:se
- Dochádzkový systém
- E-vzdelávanie
- Evidencia záverečných prác
- Externé záverečné práce
- FRI students klub
- Helpdesk FRI
- Knižnica
- Neoficiálne (Jean de Mijon)
- Online skúšanie
- Projekty inžinierskeho štúdia
- Rezervácia učební
- Rozvrhy
- Stravovanie UNIZA
- Študenti so špecifickými potrebami
- Webmail študenti
- Webmail zamestnanci
- Záverečné práce
- Zmena LDAP hesla
- Žilinská univerzita