Informácia o nových povinne voliteľných a výberových predmetoch v ŠP Manažment

Milé študentky, milí študenti bakalárskeho študijného programu Manažment,

chcel by som Vás informovať o nových PV a V predmetoch, ktoré máte možnosť si v rámci bakalárskeho študijného programu Manažment vybrať. Pre lepšiu orientáciu v študijnom programe Vám odporúčam si podrobne pozrieť mapu predmetov, ktorú uvádzam na konci príspevku. V prehľadnej forme uvidíte povinné, povinne voliteľné a výberové predmety vrátane ich prerekvizít.

V rámci novej akreditácie dochádza k viacerým zmenám v predmetoch, ktoré boli vykonané na základe konzultácií s našimi partnermi z podnikovej praxe a ktoré majú ešte viac zvýšiť konkurenčnú výhodu absolventov študijného programu na trhu práce. V rámci študijného programu vznikajú tri hlavné špecializácie, v rámci ktorých si môžete voliť povinne voliteľné predmety:

Informačný manažmentDigitálny marketingEkonomické aspekty činnosti podnikov
Riadenie IT projektovDigitálny marketingDane a rozpočet
Úvod do databázových systémovMarketingová komunikáciaMakroekonómia
Základy testovania softvéruPlánovanie a controllingFinančno-ekonomické analýzy
Plánovanie a controllingManažment 2Aplikovaná ekonómia

Do pozornosti dávam nasledujúce nové povinne voliteľné a výberové predmety:

Nové povinne voliteľné predmety

6BM0018 Riadenie IT projektov: PV predmet špecializácie Informačný manažment. Študent po absolvovaní predmetu pozná základné pojmy z oblasti prípravy IT projektu, tvorby softvéru a ich využitie v efektívnom riadení IT projektov, vie využiť postupy v oblasti prípravy plánu projektu, vrátane plánu aktivít, financií, riadenia rizík, zdrojov a pod. ako aj postupy tvorby projektovej dokumentácie a jej komunikácie účastníkom projektu, vie využívať softvérové riešenia pre správu, vyhodnocovanie a kontrolu projektu, vie koordinovať činnosti zverených tímov a jednotlivcov pri realizácii projektu v IT oblasti a riadenie potenciálnych konfliktov v takýchto tímoch.

6BI0047 Úvod do databázových systémov: PV predmet špecializácie Informačný manažment. Po absolvovaní predmetu študent získa základné znalosti na prácu vo vysokoúrovňovom programovacom jazyku, pochopí základy práce s databázami, zvládne navrhovať jednoduché aplikácie a nástroje na prípravu podkladov pre reporty vo forme tabuliek a grafov, bude schopný používať externé knižnice určené na analýzy údajov, osvojí si techniky analýz dátového modelu a bude vedieť navrhovať príkazy v jazyku SQL, získa znalosti a zručnosti potrebné pre manažéra v softvérovej firme. Predmet je súčasne podmieňujúcim predmetom (prerekvizita) pre PV predmet Základy testovania softvéru.

6BI0055 Základy testovania softvéru: PV predmet špecializácie Informačný manažment. Absolvovaním predmetu študent má základné znalosti o testovaní softvérových systémov, ich plánovaní a riadení, z pohľadu testera, pozná metódy návrhu, implementácie a správy testov od úrovne celého systému a jeho špecifikácie, až po analýzu samotného kódu (statická, dynamická),  pozná tvorbu manuálnych i automatizovaných testov, má znalosti a zručnosti potrebné pre pozíciu testera v softvérovej spoločnosti.

6BM0001 Aplikovaná ekonómia: PV predmet špecializácie Ekonomické aspekty činnosti podnikov. Študent po skončení predmetu bude schopný aplikovať získané teoretické poznatky jednotlivých problematík na konkrétne príklady z praxe, bude schopný ľahšie sa orientovať v reálnom ekonomickom prostredí.

6BM0002 Digitálny marketing: PV predmet špecializácie Digitálny marketing. Študent po skončení predmetu porozumie základným pojmom, súvislostiam a dôsledkom využívania digitálneho marketingu v riadení podniku, podnikovom prostredí, dokáže analyzovať relevantné informácie o internom a externom prostredí na marketingové účely a aplikovať ich prostredníctvom marketingových nástrojov, vie aplikovať nástroje digitálneho marketingu pre podporu marketingu a marketingovej komunikácie podniku pri dosahovaní podnikateľských cieľov na trhu, pozná prostredie online marketingu a vie aplikovať digitálny marketing v špecifických situáciách podnikateľského prostredia.

6BM0025 Športový manažment: Študent po skončení predmetu pozná špecifiká športového prostredia, chápe unikátne prístupy riadenia športových organizácií a kľúčové väzby medzi zainteresovanými stranami v tomto prostredí, vie vypracovať stratégiu športovej organizácie, dokáže prijímať vhodné manažérske rozhodnutia vzhľadom na špecifiká športového prostredie a potreby zainteresovaných strán.

Nové výberové predmety:

6BI0057 Využitie máp pri úspešnom podnikaní: Študent po absolvovaní predmetu bude vie využiť informácie o polohe a pomôcť firmám zisťovať, analyzovať, interpretovať a vizualizovať údaje, aby mohli robiť správne rozhodnutia, vie použiť geopriestorové technológie na zlepšenie plánovania trhu, analýzy lokality, marketingu, dodávateľského reťazca a riadenia rizík, ovláda základy priestorovej analýzy, ktorá pomáha organizáciám znižovať náklady, zvyšovať výnosy a znižovať riziko.

6BA0017 Pokročilé štatistické metódy: Študent po skončení predmetu ovláda vybrané štatistické prostriedky analýzy dát, vie aplikovať získané znalosti na reálnych príkladoch z praxe, implementuje riešenia v prostredí MS Excel, R, prípadne inom štatistickom softvérovom prostredí. Predmet určený najmä pre nadaných študentov, ktorí sa chcú zdokonaľovať v štatistických metódach.

6BA0015 Metódy spracovania dát: Po absolvovaní predmetu študent rozlišuje dáta predstavujúce časové rady a dáta predstavujúce náhodné udalosti, alebo náhodné procesy, abstrahovaním príznakov rieši úlohu popisu dátového súboru, pozná metódy spracovania časových radov, reprezentácie veľkého súboru hodnôt menším počtom parametrov, rieši úlohy interpolácie a predikcie metódami lineárnej regresie, dokáže vytvoriť model zovšeobecnenej lineárnej regresie ako priemet vektora do podpriestoru, rozumie odvodeniu diskrétnej Fourierovej transformácie a dokáže ju použiť na identifikáciu periodických (sezónnych) trendov z časových radov,  pre analýzu a modelovanie náhodných dát využíva základné postupy a techniky pravdepodobnosti a štatistiky.

6BI0056 Informačná a manažérska gramotnosť: Po absolvovaní predmetu študent pozná základné princípy organizácie osobného času a vie ich aplikovať, vie efektívne pracovať v tíme, využívať nástroje na projektovú spoluprácu, prezentovať výsledky svojej individuálnej práce aj práce tvorivého tímu, vie narábať s informačnými zdrojmi, vie využiť základné analytické techniky na analýzu problémov. Predmet sa v akademickom roku 2022/2023 otvára len pre študentov prvého ročníka bakalárskeho štúdia.

6BM0030 Manažment športovej prípravy: Študent po skončení predmetu rozumie športovej terminológií, rozumie zásadám všeobecnej a špeciálnej športovej prípravy, pozná princípy športových súťaží a ich základných pravidiel.

V prípade otázok ohľadom akreditácie, nových PV a V predmetov, či štúdia v bakalárskom študijnom programe Manažment, ma neváhajte kontaktovať formou správy na MS Teams. Rád odpoviem.

doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., garant bakalárskeho študijného programu Manažment


0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum