Späť


Marketingové stratégie v on-line prostredí (2020)

Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: prof. Ing. Josef Vodák, PhD., prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Počet študentov: 4 - 10

Projekt sa zaoberá problematikou riadenia reputácie a marketingovými stratégiami v on-line prostredí. Konkrétne ide o:

  • a) Skúmanie správania sa ľudí v on-line priestore, štúdium ich preferencií (značky, firmy, rôzne témy ako napr. elektromobilita a pod.).
  • b) Skúmanie využívaných marketingových stratégií v on-line priestore a analýzou stavu on-line reputácie. Týka sa tém ako napr. UAV-drony, elektromobilita, životné prostredie a pod. 
  • c) Skúmanie využívaných marketingových stratégií v on-line priestore a analýzou stavu on-line reputácie. Týka sa konkrétnych firiem (GoodRequest s.r.o. a iné) a organizácií (UNIZA).
  • d) Navrhovanie strategických postupov pre on-line marketing a riadenie on-line reputácie. 

Študenti na projekte sa budú zaoberať:

  • Rešerš dostupných zdrojov o problematike: oboznámenie sa s témou, aktualizácia poznatkov.
  • Participácia na analytických úlohách: Skúmanie reálneho prostredia, javu alebo témy v on-line prostredí (napr. GoodRequest s.r.o.; Žilinská univerzita; téma elektromobility, dronov, životného prostredia, nákupného správania a pod.). 
  • Navrhovaním častí strategických riešení pre on-line marketing. 

Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov:

  • Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody
  • Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení
  • Reputačný manažment v on-line prostredí
  • On-line marketingové stratégie
Cieľom projektu je

  • študovať a poznať (získať poznatky) teoretické východiská i reálne možnosti v predmetnej téme;

  • analyzovať (získať vedomosti) vybrané informácie v zmysle poznania hlavných možností využitia v manažmente a marketingu;

  • naučiť sa (získať zručnosti) tematicky a efektívne rešeršovať, základom vedeckej práce, základom projektovej práce, zručnostiam v oblasti strategického on-line marketingu a on-line reputačného manažmentu. 

Výsledky projektu

  • 1. semester: Rešerš dostupných zdrojov podľa zadania; participácia na analytických úlohách.
  • 2. semester: Participácia na analytických úlohách a projektoch, spracovanie výsledkov.
  • 3. semester: Participácia na analytických úlohách a projektoch, finalizácia informácií, tvorba odporúčaní a záverov.
Informačné zdroje pre riešenie projektu: literárne zdroje z oblasti strategického marketingu a manažmentu, on-line marketingu, reputačného manažmentu, sociálnej psychológie a pod.; údaje a závery z vlastných rešerší a analýz, z výskumných štúdií a iné relevantné údaje.

Témy diplomových prác môžu súvisieť s témou projektu, napríklad:

  • Marketingová stratégia v on-line prostredí
  • On-line komunikačná stratégia
  • Návrh systému on-line reputačného manažmentu
  • Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)

Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)

Odporúčané predmety: Výskum v manažmente, Inovačný manažment

Znalosť cudzieho jazyka: angličtina

Literárne zdroje 

  • ĎAĎOVÁ, I., SOVIAR, J. (2019). The recent theoretical framework for online reputation management. In: CER Comparative European Research 2019.
  • DISMAN, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum.
  • DORČÁK, P. (2012). eMarketing. Ako osloviť zákazníka na internete. EZO.
  • DORČÁK, P., POLLÁK, F. (2010). Marketing & e-business. EZO.
  • HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha, Portál.
  • HEWSTONE, M., STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál.
  • CHAFFEY, D., SMITH. PR. (2017). Digital Marketing Excellence. Taylor & francis Group. London
  • KERIN, R., PETERSON, R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada.
  • POLLÁK, F. (2015). On-line reputačný manažment. Bookman.
  • POLLÁK, F., DORČÁK, P., MARKOVIČ, P., SOVIAR, J. (2019) Innovative approaches to the reputation management in the tourism sector [electronic]. In: IDIMT-2019: Innovation and transformation in a digital world: 27th interdisciplinary information management talks.
  • RECHTORIK, M., SOVIAR, J. (2017). The reputation and reputation management of Slovak gambling industry. CER Comparative European research 2017, Comparative European Research conference, October 30-31, 2017, London. Iss. II. - London: Sciemcee Publishing, s. 52-55.
  • ROBBINS, P, S., COULTER, M. (2008). Management. Grada.
  • SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment – Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita, EDIS.
  • SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2017). Electromobility as a global market trend - European perspective. Globalization and its socio-economic consequences 17th international scientific conference : proceedings : 4th-5th October 2017.
  • SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2018). Regional cooperation ecosystem: Case of the Žilina self-government region (Slovak republic). Sustainability (Switzerland) 10(7),2219.
  • SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J.,RECHTORÍK, M., POLLÁK, F. (2019). The Presentation of Automotive Brands in the On-Line Environment—The Perspective of KIA, Peugeot, Toyota and VW in the Slovak Republic. Sustainability 2019, 11, 2132.
  • VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V.  (2016). Marketing: vybrané kapitoly. Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.
  • VODÁK, J.,  KUBINA, M.,  SOVIAR, J., ZRAKOVÁ, D., FERENC. P. (2017). Online reputation in automotive. MATEC Web of Conferences, Volume 134, 8 November 2017, Article number 00060, 18th International Scientific Conference, LOGI 2017.





Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum