Marketingové stratégie v on-line prostredí (2020)
Garant: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Učitelia: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD., prof. Ing. Josef Vodák, PhD.
Počet študentov: 4 - 10
Projekt sa zaoberá problematikou riadenia reputácie a marketingovými stratégiami v on-line prostredí. Konkrétne ide o:
- a) Skúmanie správania sa ľudí v on-line priestore, štúdium ich preferencií (značky, firmy, rôzne témy ako napr. elektromobilita a pod.).
- b) Skúmanie využívaných marketingových stratégií v on-line priestore a analýzou stavu on-line reputácie. Týka sa tém ako napr. UAV-drony, elektromobilita, životné prostredie a pod.
- c) Skúmanie využívaných marketingových stratégií v on-line priestore a analýzou stavu on-line reputácie. Týka sa konkrétnych firiem (GoodRequest s.r.o. a iné) a organizácií (UNIZA).
- d) Navrhovanie strategických postupov pre on-line marketing a riadenie on-line reputácie.
Študenti na projekte sa budú zaoberať:
- Rešerš dostupných zdrojov o problematike: oboznámenie sa s témou, aktualizácia poznatkov.
- Participácia na analytických úlohách: Skúmanie reálneho prostredia, javu alebo témy v on-line prostredí (napr. GoodRequest s.r.o.; Žilinská univerzita; téma elektromobility, dronov, životného prostredia, nákupného správania a pod.).
- Navrhovaním častí strategických riešení pre on-line marketing.
Projekt nadväzuje na zistenia a výsledky vedecko-výskumných projektov:
- Kooperačný manažment - efektívne prístupy pre zisk konkurenčnej výhody
- Marketingové riadenie v kooperačnom prostredí - Návrh implementácie modelu strategického riadenia kooperačných prepojení
- Reputačný manažment v on-line prostredí
- On-line marketingové stratégie
študovať a poznať (získať poznatky) teoretické východiská i reálne možnosti v predmetnej téme;
analyzovať (získať vedomosti) vybrané informácie v zmysle poznania hlavných možností využitia v manažmente a marketingu;
naučiť sa (získať zručnosti) tematicky a efektívne rešeršovať, základom vedeckej práce, základom projektovej práce, zručnostiam v oblasti strategického on-line marketingu a on-line reputačného manažmentu.
Výsledky projektu
- 1. semester: Rešerš dostupných zdrojov podľa zadania; participácia na analytických úlohách.
- 2. semester: Participácia na analytických úlohách a projektoch, spracovanie výsledkov.
- 3. semester: Participácia na analytických úlohách a projektoch, finalizácia informácií, tvorba odporúčaní a záverov.
Témy diplomových prác môžu súvisieť s témou projektu, napríklad:
- Marketingová stratégia v on-line prostredí
- On-line komunikačná stratégia
- Návrh systému on-line reputačného manažmentu
- Iné (vlastná téma príbuzná problematike projektu)
Potrebné zvládnuté predmety: Marketingové riadenie (v 1. semestri – pre P2 a P3)
Odporúčané predmety: Výskum v manažmente, Inovačný manažment
Znalosť cudzieho jazyka: angličtina
Literárne zdroje
- ĎAĎOVÁ, I., SOVIAR, J. (2019). The recent theoretical framework for online reputation management. In: CER Comparative European Research 2019.
- DISMAN, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum.
- DORČÁK, P. (2012). eMarketing. Ako osloviť zákazníka na internete. EZO.
- DORČÁK, P., POLLÁK, F. (2010). Marketing & e-business. EZO.
- HENDL, J., REMR, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha, Portál.
- HEWSTONE, M., STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Praha, Portál.
- CHAFFEY, D., SMITH. PR. (2017). Digital Marketing Excellence. Taylor & francis Group. London
- KERIN, R., PETERSON, R. (2009). Strategic Marketing Problems. Cases and Comments. Pearson.
- KOTLER, P., KELLER, K. L. (2007). Marketing management. Grada.
- POLLÁK, F. (2015). On-line reputačný manažment. Bookman.
- POLLÁK, F., DORČÁK, P., MARKOVIČ, P., SOVIAR, J. (2019) Innovative approaches to the reputation management in the tourism sector [electronic]. In: IDIMT-2019: Innovation and transformation in a digital world: 27th interdisciplinary information management talks.
- RECHTORIK, M., SOVIAR, J. (2017). The reputation and reputation management of Slovak gambling industry. CER Comparative European research 2017, Comparative European Research conference, October 30-31, 2017, London. Iss. II. - London: Sciemcee Publishing, s. 52-55.
- ROBBINS, P, S., COULTER, M. (2008). Management. Grada.
- SOVIAR, J. a kol. (2013). Kooperačný manažment – Efektívne prístupy pre získanie konkurenčnej výhody. Žilinská univerzita, EDIS.
- SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2017). Electromobility as a global market trend - European perspective. Globalization and its socio-economic consequences 17th international scientific conference : proceedings : 4th-5th October 2017.
- SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J. (2018). Regional cooperation ecosystem: Case of the Žilina self-government region (Slovak republic). Sustainability (Switzerland) 10(7),2219.
- SOVIAR, J., HOLUBČÍK, M., VODÁK, J.,RECHTORÍK, M., POLLÁK, F. (2019). The Presentation of Automotive Brands in the On-Line Environment—The Perspective of KIA, Peugeot, Toyota and VW in the Slovak Republic. Sustainability 2019, 11, 2132.
- VODÁK, J., SOVIAR, J., VARMUS, V. (2016). Marketing: vybrané kapitoly. Žilina, Žilinská univerzita v Žiline.
- VODÁK, J., KUBINA, M., SOVIAR, J., ZRAKOVÁ, D., FERENC. P. (2017). Online reputation in automotive. MATEC Web of Conferences, Volume 134, 8 November 2017, Article number 00060, 18th International Scientific Conference, LOGI 2017.
Mám záujem o projekt