Obsahovou náplňou projektu je optimalizovať proces oslovovania a získavania zamestnancov pre spoločnosť Globesy s.r.o. a navrhnúť stratégiu, ktorá prispeje k zvýšeniu záujmu potenciálnych uchádzačov zo Žilinskej univerzity o pracovné pozície spoločnosti Globesy s.r.o.
Cieľom projektu je:
- nadobudnúť vedomosti o oslovovaní a získavaní zamestnancov, nástrojoch získavania zamestnancov a o prvkoch tvorby hodnoty v podniku,
- pochopiť logickú nadväznosť medzi zamestnancami a trhom práce v súvislosti so získavaním zamestnancov,
- identifikovať nové nástroje oslovovania a získavania zamestnancov so zameraním na univerzitné prostredie a vedieť ich aplikovať do podmienok podniku a univerzity,
- zistiť preferencie potenciálnych uchádzačov o zamestnanie v oblasti ich oslovovania a získavania,
- vypracovať stratégiu oslovovania a získavania zamestnancov a implementovať ju v podniku.
Úlohami projektu sú:
- preštudovanie odporúčanej literatúry, obstaranie a oboznámenie sa s ďalšími študijnými materiálmi v oblasti oslovovania a získavania zamestnancov,
- identifikovanie problémov podniku súvisiacich s oslovovaním a získavaním zamestnancov,
- realizácia prieskumu medzi študentami Žilinskej univerzity za účelom identifikovania ich preferencií v oblasti ich oslovovania za účelom ich zamestnania v spoločnosti Globesy,
- vytvorenie stratégie oslovovania a získavania zamestnancov s ohľadom na tvorbu hodnoty.
Výsledky riešenia projektu:
Projekt 1: Spracovanie písomnej práce o nástrojoch oslovovania a získavania zamestnancov na základe štúdia odbornej literatúry a ďalších študijných materiálov a jej prezentácia. Príprava polo štruktúrovaných rozhovorov za účelom realizácie prieskumu.
Projekt 2: Realizácia prieskumu a spracovanie písomnej práce, ktorej obsahom sú spracované výsledky prieskumu.
Projekt 3: Spracovanie písomnej práce obsahujúcej stratégiu oslovovania a získavania zamestnancov podniku a jej prezentácia.
Literárne zdroje:
· ASEFESO, A.: Lean Recruitment (Effective Recruiting Strategy). AA Global sourcing Ltd, 2018. ISBN 978-1986174336.
· NIKOLAOU, I., OOSTROM, J.K. (2015). Employee recruitment, selection, and assessment. New York: Psychology Press. s. 251. ISBN 978-1-138-82325-9.
· O’MEARA, B., PETZALL, S. (2013). Handbook of Strategic Recruitment and Selection: A System Approach. Bingley: Emerald Group Publishing Limited. s. 435 ISBN 978-78052-810-6.
· RAJANI, S.: A Study on Recruitment Strategies in IT Companies. Lulu publication, 2016. ISBN 978-1-365-01625-7
· TEGZE, J.: Jak hledat zaměstnance v 21. století. Grada, 2018. ISBN 9788027105519
Témy diplomových prác, ktoré vyplývajú zo zadania projektu:
· Stratégia získavania zamestnancov v IT podniku
· Stratégia budovania značky zamestnávateľa v univerzitnom prostredí
· Recruit marketing vo vybranom podniku
Forma práce:
Realizácia projektu bude prebiehať predovšetkým v tíme, pričom jednotlivé aktivity realizované v rámci projektu môžu byť rozdelené medzi študentov projektu podľa ich preferencií.