Manažment a marketing športovej organizácie
Garant: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Michal Varmus, PhD., Ing. Martin Mičiak, PhD., prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
Počet študentov: 1 - 15
Náplňou projektu je zhromažďovanie, analýza a syntéza poznatkov z oblasti manažmentu a marketingu športových organizácií vedúca k navrhnutiu modelového riešenia riadenia takýchto organizácii pre zaistenie kontinuity ich existencie. Udržateľnosť športových organizácií je v danom kontexte vnímaná ako prepojenie ekonomicky úspešného fungovania týchto organizácii s neustálou schopnosťou plnenia ich spoločenskej funkcie. Prostredníctvom výskumných aktivít sa študent dopracuje k vlastným záverom a vo vypracovanej štúdii vyhodnotí získané poznatky a závery v súvislosti so stanovenými cieľmi projektu.
Cieľom projektu je:
- nadobudnúť potrebné východiskové poznatky o fungovaní a riadení športových organizácií (špecifiká športu a športového priemyslu, zdroje financovania športových organizácií, prístupy k rozvoju ľudského kapitálu a potenciálu športovcov, aplikácia IKT vo fungovaní športových organizácií....);
- analyzovať reálne údaje z prostredia fungovania športových organizácií a syntézou dospieť k novým poznatkom v oblasti existujúcich koncepcií riadenia športových organizácií a organizovania športových podujatí (doma i vo svete);
- osvojiť a prehĺbiť si zručnosti súvisiace s modelovaním procesov potrebných pre zabezpečenie udržateľnosti športových organizácií;
- na základe získaných poznatkov vytvoriť návrh aplikovateľného modelového riešenia udržateľného fungovania a riadenia športových organizácií.
Úlohami projektu sú:
- štúdium odbornej literatúry zameranej na oblasť manažmentu a marketingu športových organizácií, udržateľnosti;
- štúdium konkrétnych prípadov riadenia a fungovania športových organizácií v manažérskej praxi;
- analýza a komparácia problémov a javov ovplyvňujúcich fungovanie a dlhodobú existenciu športových organizácií (analýza aktuálneho vývoja na športovom trhu, analýza príležitostí a hrozieb v skúmanom prostredí, analýza aktuálnych trendov športového manažmentu, analýza úspešných manažérskych prístupov športových organizácií, vlastný empirický prieskum,...);
- syntéza a prepojenie získaných poznatkov;
- návrh modelového riešenia konceptu udržateľného riadenia v športe.
Výsledky projektu:
- semester: Rešerš preštudovaných odborných literárnych zdrojov a formulovanie vlastných záverov. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sú verejne prezentované počas prezentačných dní.
- semester: Parciálne výsledky uskutočnených analýz a výskumných aktivít. Vlastné závery založené na syntéze získaných poznatkov. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sú verejne prezentované počas prezentačných dní.
- semester: Vypracovanie štúdie zameranej na manažment a marketing organizácie pôsobiacej v športe, ktorá obsahuje: návrh modelového riešenia súvisiaceho so skúmanou témou, výsledky získané počas prvého a druhého semestra projektovej výučby; výsledky analýz a vlastných výskumných aktivít. Odovzdáva sa v písomnej a elektronickej forme. Vybrané výsledky sú verejne prezentované počas prezentačných dní.
Témy diplomových prác ktoré vyplývajú z riešenia projektu:
- Návrh udržateľného prístupu k riadeniu športovej organizácie.
- Vplyv využívania konkrétnych IKT na udržateľnosť fungovania športovej organizácie.
- Návrh konceptu zabezpečenia zdrojov pre udržateľné fungovanie športovej organizácie.
- Marketing športovej organizácie
- Návrh stratégie rozvoja manažérov v športových organizáciách.
- Návrh stratégie vzdelávania bývalých športovcov pre ich uplatnenie v praxi.
- Forma práce:
- Rámcové metódy práce: obsahová analýza – štúdium dostupných dokumentov; komparatívna analýza; analýza procesov; štatistická analýza (korelačná analýza, tvorba ekonometrických modelov); spracovanie a vyhodnotenie údajov; syntéza získaných poznatkov; modelovanie; metódy empirického výskumu, terénny výskum a iné.
- Práca študentov bude prideľovaná, kontrolovaná a usmerňovaná podľa stanoveného rozvrhu. Študenti budú na vyučovaní aj mimo neho pracovať tímovo a samostatne podľa konkrétneho zadania.
- Spolupráca s praxou: Slovenský tenisový zväz, Slovenský futbalový zväz, Fond na podporu športu ...
Literárne zdroje
- DAMON, A. PEDERSEN, P.M. MCEVOY, C. Research Methods and Design in Sport Management, Human Kinetics; 1 edition (February 17, 2011), ISBN-10: 073607385X
- DAVIS, J.A., HILBERT, J.Z., Sports Marketing: Creating Long Term Value, Edward Elgar Pub (November 30, 2013), ISBN-10: 1848448414.
- HITTMÁR, Š. Manažment. ŽU, Žilina, 2011.
- HOYE, R. SMITH, A.C.T., NICHOLSON, M., STEWART, B. WESTERBEEK, H., Sport Management, Principles and applications. Routledge, 2012. ISBN-10: 1848448414
- KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007.
- PITTS, B.G, STOTLAR, D.K. Fundamentals of Sport Marketing,Fitness Information Technology; Fourth edition (January 1, 2013), ISBN-10: 193541240X
- PORTER, E. M. Konkurenční výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
- STRIŠŠ, J. – VODÁK, J. – KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. ŽU, Žilina, 2009
- VARMUS, M. – FERENC, P. – KUBINA, M. Manažment športových organizácií. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2019, ISBN: 978-80-554-1570-3.
- KUBINA, M. – POLLÁK, F. – SVETOZAROVÁ, N. – ZRAKOVÁ, D. Reputačný manažment. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2019, ISBN: 978-80-554-1571-0.
- KOMAN, G. – HOLUBČÍK, M. – KUBINA, M. Digitálny marketing – vybrané nástroje prezentácie podniku v online priestore. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2020, ISBN: 978-80-554-1702-8.
- WELTERS, R. Towards a Sustainable Philosophy of Endurance Sport: Cycling for Life. Springer, 2019, ISBN: 9783030052942.
- LINDSEY, I. – CHAPMAN, T. Enhancing the Contribution of Sport to the Sustainable Development Goals. Commonwealth Secretariat, 2017, ISBN: 9781849291651.
- DE BOER, W. I. J. – KONIG, R. H. – MIERAU, J. O. Ex Ante and Ex Post Willingness to Pay for Hosting a Large International Sport Event. Journal of Sports Economics, Vol. 20(2), 2019.
- MARČEK, M. – PANČÍKOVÁ, L. – MARČEK, D. Ekonometria a soft computing. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2008, ISBN: 978-80-8070-746-0.
Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov