Ekosystém pre tvorbu mobilných aplikácií s opakovane použiteľnými komponentmi
Garant: doc. Ing. Patrik Hrkút, PhD.
Učitelia: Ing. Lucie Lendelová, Ph.D. MBA, Ing. Michal Ďuračík, PhD., doc. Ing. Patrik Hrkút, PhD.
Počet študentov: 6 - 10
Vyvíjame a spravujeme ekosystém pre mobilné aplikácie, ktorý umožňuje efektívne vytvárať a spravovať rôzne aplikácie na základe opakovane použiteľných komponentov. Súčasťou je projektu je správa a publikovanie aplikácií v obchodoch. Jednou z aplikácií vytvorených v tomto ekosystéme je Letspresso (aktuálne publikovaná ako Letspresso v prototypovej verzii v obchodoch aj na webe). Celý ekosystém vychádza z aplikácie Rozhliadni sa.
Cieľom tohto prístupu je vytvoriť škálovateľné riešenie, ktoré zahŕňa všetky aspekty reálnych IT projektov. Na vývoji sa podieľajú študenti inžinierskeho štúdia študijných programov Aplikovaná informatika/Informačné systémy (tvorba aplikácie) a Informačný manažment (riadenie IT projektu). Projekt sa realizuje v spolupráci so spoločnosťou BRAIN:IT.
Technologicky sa riešenie zameriava na využívanie moderných technológií a princípov modulárneho vývoja, ktoré umožňujú rýchlu tvorbu nových aplikácií s minimálnym úsilím vďaka opakovane použiteľným komponentom.
Zameranie projektu
- Projektové riadenie (PRINCE 2 gen 7th).
- Riadenie vývoja (Agile & KANBAN).
- Analýza a návrh (Architektúra Archimate 3.0, UML OCUP 2.0).
- Vývoj
- FrontEnd - iOS & Android (Flutter),
- Web (Angular),
- Back-end .NET core,
- Database - Arango,
- GIS - OpenStreetMap.
- Nasadenie (Docker, Kubernetes, CI/CD).
Testovanie (ISTQB).
Budované komponenty v rámci projektovej výučby (Tieto komponenty sa môžu meniť ako vo vzťahu k funkčnosti, tak vo vzťahu k technológiám na základe výstupov jednotlivých analýz a návrhov):
- Content Management systém – Systém pre správu obsahu a jednotlivých objektov.
Mobilné aplikácie – Rozvoj aplikácií, pridávanie nového obsahu. Možnosť zmeniť aplikácie na inú multiplatformovú technológiu. - Webová aplikácia – Implementácia a rozvoj aplikácie. Táto aplikácia bude mať obmedzenú funkčnosť, tak aby motivovala používateľov inštalovať si mobilné aplikácie.
- Portál pre správu obsahu – Portál bude slúžiť pre pridávanie obsahu zo strany poskytovateľa aplikácie, prípadne jeho modifikáciu, schvaľovanie alebo cenzúru obsahu pridaného používateľmi prípadne partnermi.
- Portál partnerskej zóny – Slúži pre business partnerov respektíve majiteľov jednotlivých organizácií, umožňuje pridávanie obsahu, fotografií alebo produktov.
- Etc.
Cieľ projektu z manažérskeho pohľadu (študenti študijného programu Informačný manažment): riadenie projektu podľa metodiky PRINCE 2 gen 7th a riadenie vývoja aplikácie podľa Agile & KANBAN, funkčná špecifikácia aplikácie, dekompozícia procesov, príprava podkladov, spolupráca a komunikácia so zainteresovanými stranami (BRAIN:IT, Stredná priemyselná škola Jozefa Murgaša Banská Bytrica), testovanie aplikácie a jej implementácia do praxe.
Očakávané prínosy z vytvoreného produktu
- Vytvorenie robustnej dokumentácie pre projektové riadenie projektu tak, aby bola zabezpečená jeho udržateľnosť.
- Tvorba a vylepšovanie komponentov použiteľných v aplikáciách.
- Vytvorenie nástroja pre obsah a pridávanie informácií.
- Vytvorenie nástroja pre používateľov na hodnotenie a pridávanie obsahu.
- Vytvorenie nástroja zdieľanej ekonomiky alebo spoločenského prínosu.
Očakávané prínosy z procesu riešenia projektu pre účastníkov:
- Podieľanie sa na návrhu, plánovaní, tvorbe, testovaní a inštalácii prakticky využiteľného SW systému vo veľmi širokom tíme tvorenom študentmi zo študijných programov Aplikovaná informatika a Informačný manažment.
- Praktická skúsenosť s riadením projektu podľa metodiky PRINCE 2.
- Praktická skúsenosť s metodikou agilného vývoja.
- Získanie praktických skúseností z práce v rôznych projektových roliach ako Scrum Master, Team Leader, Product Owner, Manažér kvality, Analytik, Architekt, SW Designer, Vývojár, Tester.
- Účasť na celom procese vývoja softvéru zahrňujúcim všetky cykly projektového riadenia, analýzu, návrh, implementáciu, testovanie a nasadenie SW produktu.
- Účasť na projekte využívajúcom moderné technológie používané v praxi.
- Získanie praktických skúseností v komunikácii so zadávateľmi z praxe pri riešení konkrétnych úloh obsahujúcich získavanie informácií, identifikáciu a spresňovanie požiadaviek, prezentáciu čiastkových výstupov.
- Získanie skúseností z práce v tíme pozostávajúcom zo študentov manažmentu, informatiky, učiteľmi a so zamestnancami spoločnosti BRAIN:IT.
Neváhaj s prihlásením sa do nášho tímu, ak:
- Sa chceš stať členom tímu vyvíjajúcom reálny informačný systém s mobilnými aplikáciami, webovými aplikáciami a integráciami s využitím najmodernejších technológií.
- Chceš poznať, ako to funguje v profesionálnej firme a vyskúšať si spoluprácu v širokom kolektíve.
- Si chceš odskúšať, ako riadiť a vytvoriť softvérový projekt s využitím najnovších agilných metód.
Získaj konkurenčnú výhodou na trhu vďaka členstvu v našom tíme!
Mám záujem o projekt