UMEVIA (objednávací systém umelcov)
Garant: doc. Ing. Marek Kvet, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Marek Kvet, PhD.
Počet študentov: Nedefinované - Nedefinované
Hlavným cieľom projektu je navrhnúť, vytvoriť, nasadiť a spravovať kompletné softvérové riešenie pre podporu start-upu zaoberajúceho sa objednávaním umelcov na rôzne príležitosti. Bližšie informácie o začínajúcom start-upe UMEVIA je možné nájsť na umevia.com. Projekt je orientovaný na prax tak z programátorského, ako i manažérskeho pohľadu. Prepája študijne programy Aplikovaná informatika a Informačný manažment.
Vytvorený a funkčný systém by mal byť nasadený do produkcie. Medzi ambície projektu patrí iteratívny lean vývoj, zber a analýza dát od používateľov, následný brainstorming a neskôr vylepšenia produktu. Vytvorené riešenie by malo poskytnúť plnú podporu pre prijímanie manažérskych rozhodnutí. Z manažérskeho pohľadu by mal byť projekt zameraný na rozvoj praktických skúseností z práce v rôznych projektových roliach metodiky Agile SCRUM alebo KANBAN (Scrum Master, Product Owner, Analytik, Architekt, SW Designer, Vývojár, Tester, ...). Študenti sa budú orientovať aj na funkčnú špecifikáciu aplikácie, návrh a tvorbu GUI, dekompozíciu procesov. Jedným z čiastkových cieľov projektu bude zabezpečiť, aby bol projekt odolný voči konkurencii (získať dáta o podobných riešeniach a vyhotovovať analýzu), Rovnako bude treba riešiť tieto subproblémy:
Navrhnúť model nevyhnutných bezpečnostných opatrení potrebných pre prevádzku projektu (overovanie identity používateľov, bezpečné ukladanie dát, zabezpečenie produkčnej infraštruktúry),
Implementovať vhodné riešenia zálohovania dát, zdrojového kódu a určiť business recovery stratégiu,
Zabezpečiť vhodný prostriedok zbierania spätnej väzby od požívateľov a analýzu týchto údajov.
Medzi hlavné prínosy projektu by mali patriť:
Vytvorenie a nasadenie funkčného systému do produkcie tak, aby bola zabezpečená udržateľnosť a iteratívny lean vývoj.
Vytvorenie prehľadnej a jednoduchej aplikácie pre objednávanie umelcov pre svoje udalosti (svadba, ples, večierok, párty, teambuilding, ...) a následné nasadenie do prevádzky.
Analýza a zber údajov od používateľov, zber používateľských požiadaviek, brainstorming a následná implementácia možných riešení.
Doposiaľ boli čiastkové úlohy riešené formou bakalárskych prác. Charakter projektu však vyžaduje dlhodobejšiu prácu a stabilný kolektív riešiteľov.
Mám záujem o projekt