Späť


Strategický manažment a marketing športovej organizácie (2024)

Garant: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Michal Varmus, PhD., Ing. Roman Adámik, PhD.
Počet študentov: 1 - 10

Cieľ projektu: Na základe analýzy súčasného stavu a vybraných príkladov z praxe navrhnúť stratégiu pre udržateľnú existenciu športovej organizácie.

Zhodnotenie súčasného stavu: 

Bez rozdielu či ide o lokálny športový klub alebo medzinárodnú federáciu, proces strategického riadenia je kľúčový pre udržateľnosť organizácie. Strategické riadenie v športe má paralely s klasickou teóriou strategického riadenia podnikov, no vyskytujú sa tu aj vlastnosti, ktoré sú typické len pre prostredie športu a pre udržateľné riadenie musia byť zohľadnené. Nevyhnutnou súčasťou strategického riadenia je aj marketing, pre ktorý až profesionalizácia športu priniesla zameranie sa na dosahovanie rastu a sledovanie trendov. V popredí začala byť téza označujúca zákazníka za centrálny prvok prežitia športovej organizácie, čo viedlo k prijatiu marketingu ako plnohodnotnej súčasti odvetvia pomáhajúcej jeho rastu a prieniku na nové trhy.

Rámcová osnova:

  1. Analýza súčasného stavu strategického riadenia v športe v SR a EU
  2. Komparácia a sumarizácia zistení 
  3. Modelovanie strategického rámca pre športovú organizáciu
  4. Tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií
  5. Finalizácia dokumentácie projektu
  6. Publikovanie vedeckých výstupov (články v časopisoch alebo príspevky v konferenciách)
  7. Komunikovanie výsledkov zástupcom relevantných zainteresovaných strán

Očakávané výsledky: 

Prvý semester (Projekt 1): obsahová analýza (články z vedeckých databáz), analýza súčasného stavu a špecifických príkladov, tvorba myšlienkovej mapy, identifikácia kľúčových oblastí strategického riadenia v skúmanej oblasti, príprava posteru a prezentácie, účasť na podujatí Panel Story

Druhý semester (Projekt 2): analýza príkladov najlepšej praxe (z celého sveta, zo Slovenska) v rámci vybraných oblastí (z prvého semestra), analýza zásad pre tvorbu strategického riadenia, návrh strategického rámca.

Tretí semester (Projekt 3): návrh stratégie pre udržateľnosť športovej organizácie, návrh procesu implementácie, tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií, publikácia vedeckého článku (článkov), príprava posteru a prezentácie, účasť na podujatí Panel Story, finalizácia dokumentácie inžinierskeho projektu

Témy diplomových prác: jednotlivé témy DP budú upresnené počas riešenia projektu.

Odporúčaná literatúra:

  1. DAMON, A. PEDERSEN, P.M. MCEVOY, C. Research Methods and Design in Sport Management, Human Kinetics; 1 edition (February 17, 2011), ISBN-10: 073607385X DAVIS, 
  2. J.A., HILBERT, J.Z., Sports Marketing: Creating Long Term Value, Edward Elgar Pub (November 30, 2013), ISBN-10: 1848448414.
  3. HOYE, R. SMITH, A.C.T., NICHOLSON, M., STEWART, B. WESTERBEEK, H., Sport Management, Principles and applications. Routledge, 2012. ISBN-10: 1848448414 
  4. KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007. 
  5. VARMUS, M. – ADÁMIK, R. Manažment športových organizácií 2. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2023, ISBN 978-80-554-1999-2. 
  6. VARMUS, M. – FERENC, P. – KUBINA, M. Manažment športových organizácií. EDIS – vydavateľské centrum ŽU, Žilina, 2019, ISBN: 978-80-554-1570-3.
  7. VARMUS, M. – KUBINA, M. – ADÁMIK, R. Strategic sport management: sustainability of sports clubs - 1. vyd. - Cham : Springer Nature, 2021. - 144 s. ISBN 978-3-030-66732-0


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum