Produktový manažment v organizácii (2025)
Garant: Ing. Roman Adámik, PhD.
Učitelia: Ing. Roman Adámik, PhD.
Počet študentov: 1 - 5
Cieľ projektu: Na základe analýzy súčasného stavu a vybraných príkladov z praxe navrhnúť systém produktového manažmentu spolu s procesom jeho implementácie v organizáciách.
Zhodnotenie súčasného stavu:
Pozícia produktového manažéra je v súčasnosti jedným z najžiadanejších pracovných miest, a to najmä v technologických firmách. Cieľom produktového manažmentu je vytvoriť produkt od nuly, nastaviť jeho stratégiu, identifikovať a vytvoriť funkcie produktu vzhľadom na požiadavky zákazníkov a celkovo zabezpečiť jeho úspešnosť. Proces produktového manažmentu kombinuje prvky projektového manažmentu, marketingu, grafického dizajnu ale aj manažmentu ľudských zdrojov, psychológie a sociológie. Opiera sa o pojmy ako dizajnové myslenie či agilné metódy. Napriek stále rastúcemu významu témy produktového manažmentu je v súčasnosti len minimum domácich zdrojov o problematike.
Rámcová osnova:
- Analýza súčasného stavu produktového manažmentu na Slovensku a v zahraničí
- Komparácia a sumarizácia zistení
- Navrhnutie systému produktového manažmentu pre organizácie
- Navrhnutie procesu implementácie produktového manažmentu v organizáciách
- Tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií
- Finalizácia dokumentácie projektu
- Publikovanie vedeckých výstupov (články v časopisoch alebo príspevky v konferenciách)
- Komunikovanie výsledkov zástupcom relevantných zainteresovaných strán
Očakávané výsledky:
Prvý semester (Projekt 1): obsahová analýza (články z vedeckých databáz), analýza súčasného stavu a špecifických príkladov, identifikácia kľúčových oblastí produktového manažmentu, príprava a prezentovanie výsledkov
Druhý semester (Projekt 2): analýza príkladov najlepšej praxe (zo zahraničia a Slovenska) v rámci vybraných oblastí (z prvého semestra), analýza zásad pre navrhnutie systému produktového manažmentu
Tretí semester (Projekt 3): návrh systému produktového manažmentu, návrh procesu implementácie, tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií, publikácia vedeckého článku / článkov, príprava a prezentovanie výsledkov, finalizácia dokumentácie inžinierskeho projektu
Témy diplomových prác:
Jednotlivé témy diplomových prác budú upresnené počas riešenia projektu.
Odporúčaná literatúra:
AUMAYR, K. J. (2023). Successful Product Management: Tool Box for Professional Product Management and Product Marketing. Springer Gabler Wiesbaden. 321 s. ISBN: 9783658382766
PERRI, M. (2018). Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value. O'Reilly Media. 197 s. ISBN: 9781491973790
LAWLEY, B., SCHURE, P. (2017). Product Management For Dummies. John Wiley & Sons. 384 s. ISBN: 9781119264026
CAGAN, M. (2017). Inspired: How to Create Tech Products Customers Love, 2nd ed. John Wiley & Sons. 368 p. ISBN: 9781119387503
EYAL, N., HOOVER, R. (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Portfolio. 256 s. ISBN: 9781591847786
LENCIONI, P. M. (2002). The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable. Jossey-Bass. 256 s. ISBN: 9780787960759
Mám záujem o projekt