Späť


Produktový manažment v organizácii (2025)

Garant: Ing. Roman Adámik, PhD.
Učitelia: Ing. Roman Adámik, PhD.
Počet študentov: 1 - 5

Cieľ projektu: Na základe analýzy súčasného stavu a vybraných príkladov z praxe navrhnúť systém produktového manažmentu spolu s procesom jeho implementácie v organizáciách.


Zhodnotenie súčasného stavu: 

Pozícia produktového manažéra je v súčasnosti jedným z najžiadanejších pracovných miest, a to najmä v technologických firmách. Cieľom produktového manažmentu je vytvoriť produkt od nuly, nastaviť jeho stratégiu, identifikovať a vytvoriť funkcie produktu vzhľadom na požiadavky zákazníkov a celkovo zabezpečiť jeho úspešnosť. Proces produktového manažmentu kombinuje prvky projektového manažmentu, marketingu, grafického dizajnu ale aj manažmentu ľudských zdrojov, psychológie a sociológie. Opiera sa o pojmy ako dizajnové myslenie či agilné metódy. Napriek stále rastúcemu významu témy produktového manažmentu je v súčasnosti len minimum domácich zdrojov o problematike.


Rámcová osnova:

  1. Analýza súčasného stavu produktového manažmentu na Slovensku a v zahraničí
  2. Komparácia a sumarizácia zistení 
  3. Navrhnutie systému produktového manažmentu pre organizácie
  4. Navrhnutie procesu implementácie produktového manažmentu v organizáciách
  5. Tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií
  6. Finalizácia dokumentácie projektu
  7. Publikovanie vedeckých výstupov (články v časopisoch alebo príspevky v konferenciách)
  8. Komunikovanie výsledkov zástupcom relevantných zainteresovaných strán


Očakávané výsledky: 

Prvý semester (Projekt 1): obsahová analýza (články z vedeckých databáz), analýza súčasného stavu a špecifických príkladov, identifikácia kľúčových oblastí produktového manažmentu, príprava a prezentovanie výsledkov

Druhý semester (Projekt 2): analýza príkladov najlepšej praxe (zo zahraničia a Slovenska) v rámci vybraných oblastí (z prvého semestra), analýza zásad pre navrhnutie systému produktového manažmentu

Tretí semester (Projekt 3): návrh systému produktového manažmentu, návrh procesu implementácie, tvorba odporúčaní pre manažérov organizácií, publikácia vedeckého článku / článkov, príprava a prezentovanie výsledkov, finalizácia dokumentácie inžinierskeho projektu


Témy diplomových prác: 

Jednotlivé témy diplomových prác budú upresnené počas riešenia projektu.


Odporúčaná literatúra:

AUMAYR, K. J. (2023). Successful Product Management: Tool Box for Professional Product Management and Product Marketing. Springer Gabler Wiesbaden. 321 s. ISBN: 9783658382766

PERRI, M. (2018). Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value. O'Reilly Media. 197 s. ISBN: 9781491973790

LAWLEY, B., SCHURE, P. (2017). Product Management For Dummies. John Wiley & Sons. 384 s. ISBN: 9781119264026

CAGAN, M. (2017). Inspired: How to Create Tech Products Customers Love, 2nd ed. John Wiley & Sons. 368 p. ISBN: 9781119387503

EYAL, N., HOOVER, R. (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Portfolio. 256 s. ISBN: 9781591847786

LENCIONI, P. M. (2002). The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable. Jossey-Bass. 256 s. ISBN: 9780787960759



Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics
SUMOs
OOP4Fun

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum