Späť


Metódy a proces digitálneho vzdelávania a získavanie digitálnych zručností

Garant: Ing. Dominika Toman, PhD.
Učitelia: Ing. Dominika Toman, PhD.
Počet študentov: 1 - 5

Cieľ projektu:

Na základe analýzy súčasného stavu a vybraných príkladov z praxe navrhnúť proces digitálneho vzdelávania a rozvoja v oblasti vybraných pokročilých digitálnych zručností (advanced digital skills) potrebných pre aktuálnu prax.

Zhodnotenie súčasného stavu:

Téma pokročilých digitálnych zručností je v súčasnosti veľmi aktuálna a patrí medzi priority EÚ, ktorá sa tejto oblasti venuje napríklad v projektoch ako: LEADS, MERIT, CyberSecPro, DIGITAL4Business (European Union, 2025).

V rámci tejto témy je momentálne potrebné sa zamerať na nasledovné dva aspekty. Prvým je (1) navrhnutie procesu digitálneho vzdelávania; a následne (2) vzdelávanie sa v pokročilých, pre prax dôležitých, digitálnych zručnostiach.

Súčasťou prvého bodu je samotná vizualizácia procesov. Táto sa zameriava na reprezentáciu procesu grafickou formou s využitím rôznych modelovacích metód v rámci konceptuálneho modelovania (van der Aa a kol., 2024). S ohľadom na projektovú výučbu sa bude modelovanie týkať procesu digitálneho vzdelávania (nie celého IS organizácie). S ohľadom na rozvoj pokročilých digitálnych zručností dochádza aj k podpore budovania profesionálneho portfólia zamestnanca alebo uchádzača. Medzi podporné zručnosti súvisiace s modelovaním procesov patrí napríklad: kreativita, kritické myslenie, analytické zručnosti a ovládanie samotných modelovacích techník a metód (LinkedIn, 2025).

Rámcová osnova:

1. Analýza (A) vhodných podkladov pre navrhnutie procesu digitálneho vzdelávania; analýza (B) súčasného stavu a podmienok pre vzdelávanie sa v pokročilých digitálnych zručnostiach dôležitých pre prax (s ohľadom na oblasť modelovania, digitalizácie, kybernetickej bezpečnosti a pod.)
2. Komparácia a sumarizácia zistení (vyplývajúcich z oboch preskúmaných oblastí)
3. Návrh procesu digitálneho vzdelávania vo vybranej oblasti
4. Selekcia potrebných digitálnych zručností, ktoré majú byť navrhovaným procesom osvojené
5. Tvorba odporúčaní (pre relevantné zainteresované strany)
5. Finalizácia dokumentácie projektu
6. Publikovanie vedeckých výstupov (články v časopisoch alebo príspevky na konferenciách)
7. Komunikovanie výsledkov zástupcom relevantných zainteresovaných strán

Očakávané výsledky:

Prvý semester (Projekt 1): obsahová analýza (články z vedeckých databáz), analýza súčasného stavu a špecifických príkladov, tvorba myšlienkovej mapy, identifikácia kľúčových oblastí skúmanej oblasti, príprava prezentácie, prezentovanie výsledkov
Druhý semester (Projekt 2): analýza príkladov najlepšej praxe (z celého sveta, zo Slovenska) v rámci vybraných oblastí (z prvého semestra), analýza zásad pre návrh procesu digitálneho vzdelávania
Tretí semester (Projekt 3): návrh procesu digitálneho vzdelávania a odporúčaní pre vzdelávanie sa v pokročilých digitálnych zručnostiach, tvorba odporúčaní pre zainteresované strany, publikácia vedeckého článku, príprava posteru a prezentácie, účasť na podujatí Panel Story, finalizácia dokumentácie inžinierskeho projektu



Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics
SUMOs
OOP4Fun

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum