Modelovanie tvorby programu hodnotového manažmentu v podniku
Garant: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
Počet študentov: 2 - 5
Popis projektu
Obsahovou náplňou projektu je vytvoriť model tvorby programu hodnotového manažmentu a jeho praktické použitie v podmienkach výrobného podniku. Model bude zahŕňať usporiadaný súhrn činností, ktoré umožňujú vypracovanie politiky hodnotového manažmentu udržateľným spôsobom.
Cieľom projektu je:
- nadobudnúť vedomosti o prvkoch hodnotového manažmentu, o funkčnej a hodnotovej analýze,
- pochopiť logickú nadväznosť a vzájomné väzby medzi jednotlivými prvkami hodnotového manažmentu,
- naučiť používať rôzne prístupy v danej oblasti,
- aplikovať metódy a techniky hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy na modelových zadaniach,
- vypracovať model tvorby programu hodnotového manažmentu a jeho použitie vo výrobnom podniku.
Úlohami projektu sú:
- preštudovanie odporúčanej literatúry, obstaranie a oboznámenie sa s ďalšími študijnými materiálmi,
- oboznámenie sa a zvládnutie logickej nadväznosti a vzájomných väzieb medzi jednotlivými prvkami hodnotového manažmentu,
- aplikácia metód a techník hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy,
- vytvorenie a použitie modelu tvorby programu hodnotového manažmentu.
Výsledky riešenia projektu:
Projekt 1: Spracovanie písomnej práce o prvkoch hodnotového manažmentu na základe štúdia odbornej literatúry a ďalších študijných materiálov a jej prezentácia.
Projekt 2: Vypracovanie modelových zadaní s použitím metód a techník hodnotového manažmentu, funkčnej a hodnotovej analýzy a ich následná prezentácia.
Projekt 3: Spracovanie písomnej práce o tvorbe modelu a vytvorenom modeli programu hodnotového manažmentu a jej prezentácia.
Literárne zdroje:
ĎURIŠOVÁ, M.: Hodnota a jej vyjadrenie v podniku. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2017. ISBN 978-80-554-1373-0
DAVIES, H. R., DAVIES, J.D.: Value Management. Translating Aspirations into Performance. London: CRC Press, 2016. 316 s. ISBN 978-1-4094-0955-7
VLČEK, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. 443 s. ISBN 80-7261-068-6
VLČEK, R.: Hodnotový management. Praha: Management Press, 1992. 102 s. ISBN 80-85603-09-8
ČSN EN 12 973 (01 0121) Hodnotový management. Praha: ČNI, 2000.
VLČEK, R.: Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7261-164-5
DOSTÁL, V., LOUBAL, J., BARTES, F.: Hodnotové inženýrství. Ostrava: KEY Publishing, 2009. 374 s. ISBN 978-80-7418-003-3
EN 1325:2014 Hodnotové manažérstvo – Slovník – Termíny a definície. Bratislava, 2014.
POLLAK, H.: Jak odstranit neopodstatněné náklady. Hodnotová analýza v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-1047-1
Témy diplomových prác, ktoré vyplývajú zo zadania projektu:
Implementácia hodnotového manažmentu v podmienkach konkrétneho podniku
Hodnotový manažment zameraný na dodávateľov a odberateľov podniku
Hodnotový manažment zameraný na vybrané zainteresované skupiny v podniku
Forma práce:
Pri úvodných témach bude realizácia projektu prebiehať v tíme, pri parciálnych častiach bude kladený dôraz na individuálnu prácu s vyústením do prezentácie pred ostatnými študentmi riešiacimi projekt. Projekt bude riešený v rámci VEGA 1/0382/19 Budovanie udržateľného vzťahu so zainteresovanými skupinami podniku prostredníctvom tvorby hodnoty s využitím informačno-komunikačných technológií.
Mám záujem o projekt