Manažment marketingových aktivít športovej organizácie (2020)
Garant: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Učitelia: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Počet študentov: 1 - 5
Projekt sa zaoberá štúdiom, analýzou a následným návrhom modelu/modelov efektívneho riadenia marketingových aktivít športových organizácii. Formou výskumu sa študent dopracuje k vlastným záverom a v rámci štúdie zhodnotí a namodeluje získané poznatky a údaje podľa vopred stanovených cieľov.
Cieľom projektu je:
- študovať a poznať (získať poznatky) východiská i moderné prejavy marketing manažmentu;
- analyzovať (získať vedomosti) vybrané existujúce koncepcie manažmentu marketingových aktivít v športovom odvetví (vo svete i na Slovensku);
- naučiť sa (získať zručnosti) modelovať procesy efektívnych marketingových rozhodnutí;
- na základe získaných poznatkov vytvoriť návrh všeobecného modelu/modelov efektívneho riadenia marketingových aktivít v športe.
Úlohami projektu sú:
- štúdium literatúry s tematikou moderného manažmentu a marketingu v oblasti športu;
- štúdium príkladov efektívnych marketingových stratégií v manažérskej praxi;
- skúmanie, analýza problémov a javov podľa zadania (analýza aktuálneho vývoja na trhoch, analýza konkurenčných príležitostí, analýza aktuálnych marketingových trendov, analýza úspešných marketingových stratégií a postupov, vlastný empirický prieskum, moderné nástroje marketingového riadenia a ich využite atď.);
- vytvorenie modelu efektívneho marketingového riadenia v športe na základe získaných poznatkov.
Výsledky projektu:
- semester: Rešerš z preštudovaných literárnych zdrojov a vlastné závery. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú.
- semester: Parciálne výsledky analýz a výskumu. Vlastné závery k vybratej problematike. Odovzdáva sa v písomnej/elektronickej forme. Vybrané výsledky sa verejne prezentujú.
- semester: Štúdia s tematikou manažmentu a marketingu v športe, ktorá obsahuje: návrh modelu/modelov k danej téme, výsledky za prvý a druhý semester; výsledky analýz a výskumu. Odovzdáva sa v písomnej a elektronickej forme. Vybrané závery sa verejne prezentujú.
Témy diplomových prác ktoré vyplývajú z riešenia projektu:
- Návrh komunikačnej stratégie športovej organizácie.
- Marketingová stratégia športového klubu.
- Marketingové riadenie športovej organizácie.
- Návrh stratégie budovania značky.
Forma práce:
- Rámcové metódy práce: obsahová analýza – štúdium dokumentov; syntéza; komparatívna analýza; analýza procesov; štatistická analýza, vyhodnotenie a spracovanie údajov; modelovanie; programovanie; metódy empirického výskumu, terénny výskum a iné.
- Práca študentov bude prideľovaná, kontrolovaná a korigovaná podľa stanoveného rozvrhu. Študenti budú na vyučovaní a i mimo neho pracovať tímovo a samostatne podľa zadania.
Literárne zdroje
- DAMON, A. PEDERSEN, P.M. MCEVOY, C. Research Methods and Design in Sport Management, Human Kinetics; 1 edition (February 17, 2011), ISBN-10: 073607385X
- DAVIS, J.A., HILBERT, J.Z., Sports Marketing: Creating Long Term Value, Edward Elgar Pub (November 30, 2013), ISBN-10: 1848448414.
- HITTMÁR, Š. Manažment. ŽU, Žilina, 2011.
- HOYE, R. SMITH, A.C.T., NICHOLSON, M., STEWART, B. WESTERBEEK, H., Sport Management, Principles and applications. Routledge, 2012. ISBN-10: 1848448414
- KOTLER, P. - KELLER, K. L. Marketing management. Grada, Praha, 2007.
- PITTS, B.G, STOTLAR, D.K. Fundamentals of Sport Marketing,Fitness Information Technology; Fourth edition (January 1, 2013), ISBN-10: 193541240X
- PORTER, E. M. Konkurenční výhoda. Prague: Victoria Publishing. 1994.
- RÁMCOVÁ STRATÉGIA ŽILINSKÉHO REGIÓNU PRE OBLASŤ INOVAČNÉHO ROZVOJA. Strategický dokument projektu ZIP. Kolektív autorov. Žilina : Žilinská univerzita v Žiline, 2006.
- ROBBINS, S. P. – COULTER, M. Management. Grada, Praha, 2004.
- ROBINSON, M. Sport Club Management, Human Kinetics (January 22, 2010), ISBN-10: 0736075968.
- SKOKAN, K. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. Ostrava : Repronis, 2004.
- STRIŠŠ, J. - VODÁK, J. – KUBINA, M. – JANKAL, R. – SOVIAR, J. Marketingové riadenie. ŽU, Žilina, 2009
Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov