Späť


Zelené a udržateľné nákupné správanie: Skúmanie nákupného správania spotrebiteľov na trhu so zelenými a ekologickými produktami (2024)

Garant: Ing. Lukáš Falát, PhD.
Učitelia: Ing. Lukáš Falát, PhD.
Počet študentov: 2 - 4

Motivácia:

Zelené nákupné správanie, tiež nazývané ekologické alebo udržateľné nákupné správanie, je postoj a konanie spotrebiteľov, ktorí pri výbere produktov a služieb berú do úvahy ich environmentálny vplyv a snažia sa minimalizovať negatívny dosah na životné prostredie. Toto správanie zahŕňa preferenciu produktov a značiek, ktoré sú šetrné k prírode, eticky vyrobené a/alebo majú menší ekologický odtlačok. Cieľom zeleného nákupného správania je prispievať k ochrane prírody a životného prostredia.

Motiváciou pre tento projekt je stále väčší dôraz na udržateľnosť a environmentálne otázky medzi spotrebiteľmi, najmä medzi mladými ľuďmi. Existuje záujem o produkty a služby, ktoré majú menší ekologický odtlačok, a rastúci dopyt po zelených a ekologických alternatívach. Tento projekt sa snaží porozumieť nákupnému správaniu spotrebiteľov v tejto oblasti a identifikovať faktory ovplyvňujúce ich rozhodnutia.

Cieľ výskumu: Cieľom tohto projektu je získať pohľad do nákupného správania spotrebiteľov na trhu so zelenými a ekologickými produktami. Konkrétne sa jedná o nasledovné:

  • Identifikovať faktory, ktoré ovplyvňujú rozhodnutia spotrebiteľov pri výbere zelených a ekologických produktov a posúdiť vplyv rôznych informačných zdrojov, vrátane reklamy, sociálnych médií a odporúčaní od priateľov a rodiny na nákupné rozhodnutia.

Úlohy výskumu: V rámci projektu "Zelené a udržateľné nákupné správanie" sa bude jednať o vykonanie nasledujúcich úloh:

  1. Analýza súčasného stavu a vedeckej literatúry: štúdium, analýza a syntéza poznatkov na tému spotrebiteľské správanie a spotrebiteľské správanie v zelenom kontexte.
  2. Tvorba dotazníka a zhromaždenie dát : Vytvorenie dotazníka na zhromaždenie údajov o nákupnom správaní spotrebiteľov, ich preferenciách a postojoch k zeleným a ekologickým produktom.
  3. Analýza dát: Analyzovať zhromaždené dáta, vrátane štatistických analýz a tvorby grafov na identifikáciu vzorov a tendencií.
  4. Analyzovať vplyv informačných zdrojov: Preskúmať, aký vplyv majú rôzne informačné zdroje na nákupné správanie, ako sú sociálne médiá, reklama a odporúčania.
  5. Záver a odporúčania: Vypracovanie záverov a odporúčaní pre podniky a značky, ako lepšie oslovovať spotrebiteľov v oblasti zelených a ekologických produktov.

Výsledkom projektu bude:

-  Semester 1: vykonaná analýza súčasného stavu a vedeckej literatúry na uvedenú tému

-  Semester 2: Tvorba dotazníka, zber dát, analýza údajov

-  Semester 3: Analýza údajov, vypracovanie dokumentu, ktorý bude sumarizovať hlavné zistenia z vykonaných analýz a dotazníka a navrhne odporúčania, ako lepšie a efektívnejšie oslovovať spotrebiteľov

Zdroje:

-  zahraničná a domáca vedecká literatúra;

- internetové zdroje


Mám záujem o projekt
0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum