Dizertačné práce

Riadenie reputácie podniku vo virtuálnom prostredí s podporou informačných a komunikačných technológií

Autor práce: Ing. Diana Zraková
Školiteľ: doc. Ing. Milan Kubina, PhD.
Dátum obhajoby: 23.8.2019
Študijný program: 3.3.15 Manažment
Oponent 1: prof. Ing. Jaroslav Ďaďo, PhD.
Oponent 2: doc. Ing. Mária Hudáková, PhD.

Slovenský abstrakt:
ZRAKOVÁ, Diana: Riadenie reputácie podniku vo virtuálnom prostredí s podporou informačných a komunikačných technológií [Dizertačná práca] – Žilinská univerzita v Žiline; Fakulta riadenia a informatiky; Katedra manažérskych teórií. – Školiteľ: doc. Ing. Milan Kubina, PhD. – Stupeň odbornej kvalifikácie: doktor filozofie („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“) v odbore 3.3.15 Manažment. Žilina: FRI ŽU v Žiline, 2019 – 204 s. Cieľom dizertačnej práce je na základe získaných poznatkov a vykonaných analýz navrhnúť modelové riešenie riadenia online reputácie, ktorého prínosom pre podniky je lepšia schopnosť reagovať na prípadné vzniknuté krízové situácie, ale i prínos v podobe zlepšenia komunikácie so zainteresovanými stranami. Dizertačná práca pozostáva zo šiestich kapitol, pričom prvá kapitola sa zameriava na interpretáciu získaných teoretických poznatkov v oblasti reputácie, online reputácie a súvisiacich pojmov, ako sú značka a branding, imidž, firemná identita, dobré meno, dôvera, ale tiež zainteresované strany, virtuálne prostredie či informačno-komunikačné technológie. Druhá kapitola pozostáva z formulácie problému, cieľa, úloh dizertačnej práce, metód, ktoré sú pri vypracovaní práce uplatňované a z formulácie a verifikácie hypotéz. Tretia kapitola sa zameriava na realizáciu vlastného výskumu, ktorý pozostáva z orientačných analýz zameraných na slovenské podniky a domácnosti, na prieskum vnímania reputácie podnikov slovenskou verejnosťou, analýzy sentimentu, dotazníkového prieskumu spokojnosti zákazníkov, ale tiež z analýzy prípadov riešenia negatívnej reputácie, analýzy zásad proti vzniku negatívnych situácií a analýzy online nástrojov na podporu budovania online reputácie. Štvrtá kapitola predstavuje návrhovú časť práce a teda obsahuje návrh modelu riadenia reputácie s využitím nástrojov IS/IKT. Obsahom piatej kapitoly je diskusia, zameraná na potenciálne problémové oblasti, odporúčania a overenie modelového riešenia podnikmi v praxi. Šiesta záverečná kapitola zdôrazňuje teoretické i praktické prínosy dizertačnej práce. Táto práca bola podporovaná Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. APVV-15-0511. Kľúčové slová: Riadenie. Reputácia. Online reputácia. Online reputačný manažment. Informačno-komunikačné technológie. Podnik. Nástroje na podporu budovania online reputácie. Modelové riešenie riadenia online reputácie. Implementácia. Potenciálne problémové oblasti. Odporúčania.

Anglický abstrakt:
ZRAKOVÁ, Diana: Company reputation management in virtual environment with the support of information and communication technologies [Dissertation Thesis] – University of Žilina. Faculty of Management Science and Informatics, Department of Management Theories – Tutor: doc. Ing. Milan Kubina, PhD. - Qualification level: Doctor of Philosophy („philosophiae doctor“, in short „PhD.“) in the field of 3.3.15 Management Žilina: Faculty of Management Science and Informatics, University of Žilina, 2019 – 204 p. The aim of the dissertation is on the base of gained knowledge and carried out analyzes to propose a model solution of online reputation management with the benefit for companies, which is a better ability to respond to potential emergency situations and also improved communication with stakeholders. The dissertation consists of six chapters, with the first chapter focusing on the interpretation of theoretical knowledge in reputation field, online reputation and related concepts such as trade mark and branding, image, corporate identity, good name, trust, but also stakeholders, virtual environment or information and communication technologies. The second chapter consists of the problem formulation, the aim, the tasks of the dissertation, the methods used in the elaboration of the thesis and the formulation and verification of hypotheses. The third chapter focuses on the realization of own research, which consists of orientation analyzes dedicated to Slovak enterprises and households, then consists of the survey of the corporate reputation perception by the Slovak public, of sentiment analysis, of customer satisfaction questionnaire survey, but also of analysis of negative reputation solution cases, analysis of principles against negative situations and analysis of online tools to support online reputation building. The fourth chapter presents the design part of the thesis and thus contains a model of reputation management using IS / ICT tools. The fifth chapter content is a discussion focusing on potential problem areas, recommendations and validation of model solutions by companies in practice. The sixth final chapter emphasizes the theoretical and practical benefits of the dissertation. This work was supported by the Slovak Research and Development Agency under the contract No. APVV-15-0511. Keywords: Management. Reputation. Online Reputation. Online reputation management. Information and Communication Technologies. Company. Tools for online reputation building support. A model solution for online reputation management. Implementation. Potential problem areas. Recommendations.

Autoreferát dizertačnej práce
Text práce

0
študentov
0
učiteľov
0
partnerov

Partneri FRI

Platinový partner

Hlavný partner

Partneri

Projekty a centrá FRI

Projekty

Inteligentné operačné a spracovateľské systémy pre UAV
Transdata
IT akadémia
ACeSYRI
SmartSoc
TECH4EDU4
Centre in Advanced Biomedical and Medical Informatics

Centrá

Cisco Network Academy
PEARSON VUE - Aturizované centrum